164. Maha Periyava’s Skanda Puranam-Previous Incarnation of Lord Subramanya (Part 2)

Jaya Jaya Sankara Hara Hara Sankara – If one wants to how Lord Subramanya incarnated and his most important  ‘Mahamanthra Naama’  this is THE chapter to read.  Sri Periyava’s narration just flows so lucidly we get so engrossed. For someone who claimed in the previous part of this chapter that he was not aware that Sanathkumarar was born as Lord Subramanya this exposes Sri Periyava’s true self 🙂

Also, there was a query in the last part why realized souls have re-births? Sri Periyava has explained a little bit here but there are other chapters where it has been explained in-depth. Here is what Adiyen remembers as a summary. Bhagawan and Mahan’s do not take birth as a result of Karma but as a result of Karunai (compassion) to uplift us. Or they come to this world for a particular cause like Sanathkumarar  below. We mortals are forced to take birth to reap the fruits of our karmas. However we add more karmas and keep rotating in this samsara sagaram!! 🙂

Many Jaya Jaya Sankara to our sathsang seva volunteer Smt. Uma Gururajan for the translation. Rama Rama

முருகனின் பூர்வ அவதாரம் (Part 2)

ஞானம் வருகிறவரையில்தான் இனிப் பிறவி வேண்டாம் என்று அழுவோம். ஞானம் வந்துவிட்டால் எப்போதும் ஆனந்த ஸாகரம்தான். ஜன்மா கின்மா எல்லாம் அதில் ஒரு சின்னக் குமிழி மாதிரிதான். அது வேண்டும் வேண்டாம் என்பதெல்லாம் ஒரு பொருட்டாகவே தெரியாது.

ஸனத்ககுமாரர் சொல்வதெல்லாம் சத்தியமாகிவிடும் அல்லவா? இப்போது ஈசுவரனை மட்டும் பார்த்ததுதான் ‘உனக்குப் பிள்ளையாகப் பிறப்பேன்’ என்றார். அம்பாளையும் சேர்த்து, ‘உங்களுக்குப் பிள்ளையாகப் பிறப்பேன்’ என்று சொல்லவில்லை.

இதையும் ஸனத்குமாரர் யோசித்துப் பார்த்தார்.

ஸனத்குமாரருக்கும் தாம் பார்வதியை நீக்கி பரமேசுவரனுக்கு மட்டும் பிள்ளையாகப் பிறப்பதாகச் சொன்னதிலும் ஒரு நியாயம் தெரிந்தது. அவருக்கு எவரிடமும் நிர்ப்பயம் தான். அதனால் அந்த நியாயத்தை வெளிப்படையாகவே சொன்னார்.

‘கேட்காதவருக்கு ஒன்றைத் தரக்கூடாது என்று சாஸ்திரம். அந்த நியாயப்படி நீதான் என்னிடம் வரம் கேட்டாயே தவிர, பார்வதி கேட்கவில்லை. ஆகவே, உனக்கு மட்டுமே பிள்ளையாகப் பிறப்பேன். நீ மட்டுமாக என்னை எப்படி உற்பவிக்கச் செய்வாயோ, அப்படிச் செய்துகொள்” என்று ஸ்வாமியிடம் சொன்னார்.

இதைக் கேட்டதும் அம்பாளுக்கு ரொம்ப ஏமாற்றமாக, பரம துக்கமாக ஆகிவிட்டது. லோகத்திலுள்ள சமஸ்த ஜீவராசிகளும் அவள் குழந்தைகள்தாம் என்றாலும், இது அந்த ஞானாம்பாளுக்கே தெரியும் என்றாலும், இப்படிப்பட்ட ஒரு பிரம்மஞானி மறுபடியும் பிறக்கிறபோது, அவன் நேராகத் தனக்குப் பிள்ளையாகப் பிறக்க வேண்டும் என்று அவளுக்கும் ஆசையிருந்தது.

இவர் சாஸ்திரத்திலிருந்து நியாயம் காட்டினமாதிரி, அவளும் காட்டித் தர்க்கம் பண்ணினாள். “சாஸ்திரங்களில் பதியையும் பத்தினியையும் ஒன்றாகத்தான் சொல்லியிருக்கிறது. பதி பிரார்த்திப்பதெல்லாம் பத்தினியையும் உத்தேசித்துத்தான். ஆனதால் நான் தனியாக வரம் கேட்க வேண்டும் என்றில்லை. அவர் கேட்டதாலேயே நீ எனக்கும் புத்திரனாக வரத்தான் வேண்டும்” என்று ரைட் கேட்டாள்.

ஸனத்குமாரர் யோசித்தார். “அம்மா, நீ சொல்வது நியாயம்தான். இருந்தாலும் நான் ஈசுவரனிடமிருந்து மட்டும் உற்பவிப்பது இன்னொரு தினுசில் எனக்குத் திருப்தி தருவதாகத் இருக்கிறது. எல்லாம் பிரம்மம் என்று எனக்குத் தெரிந்தாலும், அதற்கே நீங்கள் இரண்டு பேரும் எனக்கு இத்தனை ‘டைட்டில்’ கொடுத்தாலும், ஒரு விஷயத்தில் எனக்குப் பக்குவம் வரவில்லை. அதாவது, ஸ்திரீ புருஷ சம்பந்தத்தில் நாம் பிறப்பதாவது, கர்ப்பவாசம் செய்து கீழ்முகமாக ஜனிப்பதாவது என்று இன்னமும் எனக்கு அருவருப்பாகத்தான் இருக்கிறது. பிரம்ம ஞானிக்கு இப்படி இருக்கக் கூடாததுதான். ஆனால் ஏனோ இருக்கிறதே. அதனால் இதைச் சொல்கிறேன். ஆகையால் நீ பெரிய மனசு பண்ணி, உன் பதி மட்டுமே என்னைச் ஜனிக்கச் செய்வதற்கு அநுமதி தர வேண்டும்” என்றார்.

ஆனால் அம்பாளுக்கு மனசு வரவில்லை.

யோசித்துப் பார்த்துக் கடைசியில் ஒரு ‘ராஜி’ க்கு – ‘காம்ப்ரமைஸு’க்கு – வந்தார்கள்.

ஆதியில் பரமேசுவரன் பஸ்மாசுரனுக்கு வரம் தந்திருந்தார். இந்த வர பலத்தால், அவன் யார் தலையில் கைவைத்தாலும் அவர் பஸ்பமாகிவிடுவார். வரம் பலிக்கிறதா என்று பரமேசுவரனிடமே பரீட்சை பார்க்க வந்தான் அசுரன். உடனே அவர் அந்தர்த்தானமாகி விட்டார்.

அந்தச் சமயத்தில் அம்பாள் ஏதோ லீலா நிமித்தம் தன்னுடைய ஸர்வக்ஞத்வத்தை மறைத்துக்கொண்டு சாதாரண ஸ்திரீ மாதிரி இருந்தாள். எனவே, திடீரென்று பரமேசுவரனின் சரீரம் மறைந்ததைப் பார்த்ததும் அவளுக்குப் ‘பகீர்’ என்றது. பதிவிரதா ரத்தினமான அவளால் ஈசுவரனின் பிரிவைத் தாங்க முடியவில்லை. அப்போதே அப்படியே உருகிவிட்டாள். யதார்த்தத்திலேயே அவளுடைய சரீரம் உருகி ஒரு ஜலாசயமாக (நீர் நிலையாக) ஆகி விட்டது. அதுதான் சரவணப் பொய்கை.

பிறகு பஸ்மாசுரன் மறைந்து ஸ்வாமி சரீரத்துடன் வந்ததும், அம்பாளும் தன் திவ்விய தேகத்தை எடுத்துக் கொண்டாள். இருந்தாலும் அவளுடைய பதிவிரதா தர்மத்துக்கும் பிரேமைக்கும் அடையாளமாக சரவணப் பொய்கையையும் அழியாமலிருக்கும்படியாக அநுக்கிரகத்தாள். சரவணம் சாட்க்ஷாத் இவள் சரீரம்தான். அது இப்போது நினைவுக்கு வந்தது.

அதனால், ஸனத்குமாரர் அடுத்த ஜன்மாவில் பரமேசுவர தேஜஸாக ஜனித்து விடுவதென்றும், பிறகு அதை அம்பாள் சரவணம் என்ற தன் சரீரத்தில் தாங்கி ஸுப்ரம்மண்ய ஸ்வரூபமாக்கித் தருவதென்றும் முடிவு செய்து கொண்டார்கள்.

இதன்படியே பிற்பாடு ஈசுவரன் தன் நெற்றிக் கண்களிலிருந்து பொறிகளை வெளியிட்டார். ஸனத்குமாரர்தான் இப்படி ஆவிர்பவித்தவர். அந்தத் தேஜஸின் உக்கிரத்தை எவராலும் தாங்க முடியவில்லை. முதலில் கங்கை தாங்கப் பார்த்தாள். முடியவில்லை. அப்போது பிரம்மா அவளிடம், “இதைக் கொண்டுபோய் சரவணத்தில் சேர்த்துவிடு” என்றார். “ஆனானப்பட்ட என்னாலேயே தாங்க முடியாத உக்ர ஜ்வாலையை அந்தச் சின்னப் பொய்கை எப்படித் தாங்கும்?” என்று கங்கை அவரைக் கேட்டாள். அவர், “சரவணம் என்பது சாக்ஷாத் பராசக்தியின் சரீரமாகும். அது ஒன்றாலேயே ஈசுவர தேஜஸை தாங்க முடியும்” என்றார்.

இதன்படியே கங்கை செய்ய, சரவணபவனாக முருகன் அவதரித்தான். பிறகு ஸனத்குமாரர் கண்ட ஸ்வப்னப்படி தேவர்களுக்கெல்லாம் சேனாதிபதியாகி, அசுரர்களை ஸமூலம் இருந்த இடம் தெரியாமல் சம்ஹாரம் செய்து சர்வ லோகங்களையும் ரக்ஷித்தான் இந்த சரவணபவன். அவருக்கு எத்தனை பெயர்கள் இருந்தாலும் இதுவே ஷடக்ஷரி, ஆறெழுத்து என்று மகாமந்திரமாக இருக்கிறது. சரவணமாக இருக்கும் அம்பாளின் மகிமை!

__________________________________________________________________

Previous Incarnation of Lord Subramanya (Part 2)

One worries about birth and death cycle till self-realization comes.  After that it is bliss only.  In such a state, birth and death are like small water bubbles.  Nothing matters.

Whatever Sanathkumarar says would become true isn’t it?  Now, he said only to Eswara “I will be born to you as son” and he did not say this to both Ambal and Eswara.

Sanathkumarar thought about this.

He understood the reason for saying this only to Parameswara.  He was not afraid of anyone.  So he openly conveyed the reason.

“Shastram says that anything should be given only to those who ask for it.  Accordingly, only you asked for the boon and not Parvathi.  So I will be born to you only.  You decide how you want to accomplish this” said Sanathkumarar to Swami.

Ambal was upset and felt sad as she heard this.  Even though she was aware that all in the universe are her children, she wished for such a Brahma Gyani to be born as son to her.

Just as Sanathkumarar quoted shastras, she also quoted shastras and argued.  “Shastras always talk about husband and wife as one.  Whatever the husband prays is for the wife as well.  So there is no need for me to ask for a boon separately.  Since he asked for it, you have to be born to me as son” She said as if she was entitled.

Sanathkumarar thought for a while. “Mother! Whatever you say is correct.  Still, I will be satisfied only if I come from Eswara alone.  I know everything is Brahmam and both of you appreciate this.  Still, I have not matured to accept one thing.  The thought of being born from the union of a man and woman, staying in the “garbam” and coming out to this world downwards gives me a loathing feeling.   A Brahma Gyani should not think this way.  But what shall I do?  It is there.  That is why I am saying this.  Please be gracious and give permission to your husband to bring me into this world.”

Ambal was not satisfied.  She thought about it and finally they came to a compromise.

Earlier, Parameswara had given a boon to Basmasuran.  As per the boon, the person on whose head Basmasuran put his hand, that person will turn to ash.  Basmasuran wanted to test the boon.  He came near Parameswara to touch his head.  Parameswara disappeared.

At that time, for some reason, Ambal hid her true form and turned out to be a normal woman.  She witnessed Parameswara’s disappearance and being a “pathivrata” she could not accept Eswara’s separation from her.  Thinking about it, naturally her body melted and became a pond.  That is Saravana Poikai.

Later when Basmasuran was destroyed, Swami came back and Ambal also returned to her true form.  However, as a symbol of her true love and “Pathivrata” darmam, she graced the pond to remain in the same state.  As such, Saravanam is her body.  Now this came to her mind.

So it was decided that Sanathkumarar will be born as “Parameswara Tejas” and Ambal will hold the Tejas in Saravanam (which is her body), later turning the Tejas into Subramaya Swaroopam.

Accordingly, sometime later, Eswaran let out the Tejas from his third eye (Netra agni).  This is how Sanathkumarar manifested.  No one was able to withstand the fury of the Tejas.  Initially Ganga tried to hold it but could not do so.

Then Brahma said to her “Go and leave this Tejas in Saravanam”.

She asked “when I am not able to hold this.  How can such a small pond hold this?”

“Saravanam is actually Parasakthi’s body.  Only that can withstand the Eswara Tejas” replied Brahma.

As advised by Brahma, Ganga left the Tejas in the Saravana Poikai and Lord Muruga manifested as Saravanabhavan.

Later as per Sanathkumarar’s dream, this Saravanabhavan became the Deva Senapati, destroyed all the asuras and protected all the worlds.  He has many names but this is the “Shadakshari”, six letter mahamantram.  This is the greatness of Saravanam which is Ambal herself.



Categories: Deivathin Kural

Tags:

2 replies

  1. Jaya jaya Sankara Hara Hara Sankara. Janakiraman. Nagapattinam

  2. One Q has risen up in my mind after reading this. Where is this Saravana Poigai located? Should be somewhere connected to river Ganges in the Himalayan regions. Since the poigai is Ambal herself, That should be a sacred Ambal temple. Readers of this blog may think over. Jaya Jaya Shankara Hara Hara Shankara.

Leave a Reply to Janakiraman. NagapattinamCancel reply

Discover more from Sage of Kanchi

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading