Periyava Golden Quotes-919


பத்து, இருபது ஸாமான் வைத்துக் கொண்டால் தான் சமையல் என்று நம் சீமையில் ஆகியிருப்பதை மாற்ற வேண்டும். இதுதான் சீர்திருத்தம். ஏதோ நிர்பந்தம் மாதிரி, ரஸம், கறி, கூட்டு, குழம்பு என்று பிரதிவேளையும் சாப்பிட்டாக வேண்டுமென்று நினைத்துக் கொண்டிருக்கிறோம். இத்தனை வஸ்து இருப்பதால்தான் புளி ஜாஸ்தியாகிவிடுமோ, உப்பு ஜாஸ்தியாகிவிடுமோ ஸரியாகக் கொதி வந்துவிட்டதா என்றெல்லாம் ஸந்தேஹம்! வறுக்கிறதை எப்போது நிறுத்த வேண்டும், மாவு எப்போது கரைத்து விடணும், எவ்வளவு கரைத்து விடணும் என்றெல்லாம் யோஜனை! இந்த வேண்டாத சிரமங்கள் இல்லாமல் லேசான ரீதியில், ‘லைட்’டாக ஆஹாரத்தை ஆக்கிக் கொள்ள வேண்டும். பூரியைத் தட்டிப் போட்டு பாலை விட்டுக் கொண்டு சாப்பிடுவதானால் அதைப் பத்து நாட்களுக்குக்கூடக் கெடாமல் வைத்துக் கொண்டு வயிற்றுப் பாட்டைத் தீர்த்துக் கொள்ளலாம். வயிறு நன்றாக ரொம்பும். வியாதி வராது. சரீரத்துக்கே ஸெளகர்யம். நாள் கணக்கில் பிரயாணம் பண்ணும்போதுகூட, கண்ட இடத்தில் கண்டதைத் தின்னாமல், இந்த மாதிரிப் பற்றுப் படாத பூரி, ஸத்துமா இதுகளைக் கொண்டே காலம் தள்ளி விடலாம். அரிசியைக் களைந்து உலர்த்தி, சிவக்க வறுத்தெடுத்து அரைத்து வைத்துக் கொள்வதே ஸத்துமா. ‘ஸக்து’ என்பதே அதன் ஸரியான பெயர். ஆனால் உடம்புக்கு நல்ல ஸத்து தருவதாலும், ஸத்வகுணம் ஊட்டுவதாலும் அந்தப் பேரை ஸத்து [மா] என்று ஆக்கியிருப்பதிலும் அர்த்தம் இருக்கிறது! அதிலே மோரை விட்டோ, பாலை சாப்பிடலாம், கொஞ்சம் சாப்பிட்டால்கூட புஸ் என்று ஊறிக் கொண்டு பசியடங்கிப் புஷ்டியாயிருக்கும். – ஜகத்குரு ஸ்ரீ சந்திரசேகரேந்திர சரஸ்வதி ஸ்வாமிகள்

We should change the notion that it is a good only if ten or twenty ingredients are used for preparing a meal. This alone is true reform.  It is not compulsory, as is the general belief, that we have rasam, curry, and mixed vegetables (Kootu), etc. for every meal. Since the number of ingredients are more, one is confused if there is excess tamarind or salt in the dish, if it did boil well etc.!  One tends to think too much about when to stop roasting, when to add the flour to make the sambar thicker, what the right quantity is etc, etc.!   It is better to avoid such unwarranted difficulties and to keep the meal ‘light’.  If a person were to consume ‘Poori’ with milk, he can satisfy his hunger and stay healthy without getting sick. Additionally, pooris will not go bad even over ten days and the person would also stay comfortable.  Even if one has to travel at a stretch for a few days, eating food prepared at unhygienic places can be avoided if one could satisfy his hunger with Pooris, which are not considered as ‘pathu’ [‘pathu’ denotes food items which go stale by the next day] and with the nutritious roasted rice flour [rice washed, dried, roasted till it becomes brown and then coarsely ground].  The right word for the dough is ‘sakthu’.  However, since it provides nutrition to the body and is non-spicy, it is meaningfully named as ‘sathu’ (nutritious) ‘ma’ (maavu meaning dough)! It can be consumed mixed with buttermilk or milk.  Even a small quantity of this dough is very filling and is adequate to satisfy one’s hunger. – Jagadguru Sri Chandrasekharendra Saraswathi Swamigal



Categories: Deivathin Kural

Tags:

What do you think?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: