201. “For Me, Ambal is Important” by Maha Periyava


Jaya Jaya Sankara Hara Hara Sankara – What is the biggest harm harm to our religion? Is it from other religions or atheism? Is there something better than listing to upanyasam’s (Spiritual discourses)? Can we advise others?

The solutions to all of the above has been explained supremely by Sri Periyava. Rama Rama

Many Jaya Jaya Sankara to Shri. B. Narayanan Mama for the translation.

எனக்கு முக்கியம் அம்பாள்

வீடு அழுக்கு இல்லாமல் இருந்தால் போதாது. துணி அழுக்கு இல்லாமலிருந்தால் போதாது. உடம்பு அழுக்கு இல்லாமலிருந்தால் போதாது. நம் மனம் அழுக்கு இல்லாமல் ஆகவேண்டும்.

இதற்கு சாக்ஷாத் பராசக்தியும், பரமேசுவர பத்தினியுமான அம்பாளுடைய சரணாரவிந்தத் தியானம்தான் வழி. அம்பாளின் சரணத்தைத் தியானித்துக் கொண்டே இருந்தால் அழுக்கெல்லாம் போய், குறை எல்லாம் தீர்ந்து பூரணமாக அப்படியே நிரம்பிப் போய்விடுவோம். அழுக்கும் குறையும் உள்ள ஜீவர்களாக நாம் உண்டாகியிருப்பது அவள் விளையாட்டுத்தான். எனவே இதிலிருந்து நம்மை மீட்டு நிர்மலமாக, பூரணமாகப் பண்ணுவதும் அவள் காரியம்தான்.

ஆடு மாடு மாதிரி சாகாமல், சாந்தியும் ஆனந்தமும் நிரம்பி நம் உயிர் உடம்பிலிருந்து பிரிந்து மறுபடியும் உடம்பு எடுக்காமல் இருப்பதற்காகத்தான் இத்தனை மதங்களும் உள்ளன. அம்பாளின் தியானத்தைவிட, வேறு மதம் வேண்டியதே இல்லை; சாந்தியும், ஆனந்தமும் தந்து நம்மை பூரணத்துவம் அடையச் செய்வது அதுவே.

அம்பாளைத் தியானித்து தியானித்து நம்மில் யாராவது நிரம்பிப் போய்விட்டால் நம் மதம் தானே வளரும். மதத்துக்காகப் பிரச்சாரம், வாதம் எதுவுமே வேண்டாம். நான் ஏன் இதையெல்லாம் சொல்லிக்கொண்டிருக்கிறேன்? உபந்நியாசம் செய்கிற இந்த நேரத்தில் அம்பாளைத் தியானித்துக் கொண்டிருந்தால், அது இந்த உபந்நியாசத்தை விட மிகவும் ஆத்ம க்ஷேமமும் லோக க்ஷேமமும் ஆகும். இந்தப் பேச்சு வார்த்தைகளைவிட நிறைவுக்கு உதவுவது அதுவே. ஆனாலும் எனக்கு இந்த உண்மை இப்படிப் பேச உட்கார்ந்ததால் தெரிகிறது. ஆகவே, பேசப்பேச அதுவும் என் நினைவைச் சுத்தப்படுத்துகிறது என்று தெரிகிறது. நம்மில் ஒரு ஆத்மாவாவது பூரணமாக உயருவதற்காகத்தான் மத விஷயங்களைப் பேசுகிறேன்.

இந்த மத விஷயங்களுக்கெல்லாம் முடிவு நம் குறைகளைக் களைந்து நிறைவு பெறுவதுதான். அவரவரும் அநுஷ்டானங்களைச் செய்து தன் நிறைவை உண்டாக்கிக் கொள்ள வேண்டும் என்பதே நம் மதம். அதற்கான புத்தியும் சக்தியும் அம்பாளிடமே வேண்டிப் பெற வேண்டும்.

அம்பாளைத் தியானிக்க முயன்று அதில் ஒரு முகமாக ஈடுபட முடியாதபோது நம் குறையெல்லாம் தெரிகிறது. அதுவும் ஒரு விதத்தில் நல்லதுதான். ‘இந்தக் குறைகளைப் போக்கம்மா’ என்று அவளிடம் பிரார்த்தித்துக் கொள்ள முடிகிறது. என்னிடம் எப்போதெல்லாம் தோஷம் தோன்றுகிறதோ அப்போதெல்லாம் அம்பாளிடம் முறையிட்டு அந்த தோஷம் இனியாவது இல்லாமலிருக்க வேண்டும் என்று பிரார்த்திக்கிறேன்.

என்னிடம் தோஷம் இருந்தால் நான் பிறருக்கு உபதேசிப்பது வேஷம்தான். உங்களை ஏமாற்றுவதுதான். எனக்கு அம்பாள் அநுக்கிரகம் பூரணமாக வந்து நான் நிறைந்து போய்விட்டால், அப்புறம் உபதேசம் என்ற வாய்ப் பேச்சே தேவையில்லை. பேசாமலே அநுக்கிரஹ சக்தியானது மற்றவர்களுக்கு ஞானத்தைத் தந்துவிடும். ஆக, இரண்டு நிலையிலும் உபந்நியாசம் கூடாதுதான். இப்படி எல்லாம் நான் உபதேசம் பண்ணுகிற நேரத்தை அவளுடைய தியானத்திலேயே செலவு செய்தால் இன்னும் எத்தனையோ மடங்கு ஆத்ம சாந்தி கிடைக்கும். உபந்நியாசம் செய்கிற பொழுதை அவள் தியானத்தில் செலவிட்டால், என் தோஷங்கள் எத்தனையோ நீங்கும். இதைக் கேட்கிற பொழுதை அவளுடைய தியானத்தில் செலவிட்டால் உங்கள் தோஷங்களும் எவ்வளவோ விலகும். ஆனாலும் இப்படியெல்லாம் நான் பேசிக் கொண்டிருப்பதற்குக் காரணம், உங்களில் யாராவது தம்மைத் தாமே இவ்வாறெல்லாம் சோதித்துப் பார்த்துக் கொண்டு, அம்பாளைத் தியானித்து பூரணத்துவம் அடைய இந்தப் பேச்சு தூண்டாதா என்ற ஆசைதான். பிரச்சாரத்தால் மதமும் ஆத்மாநுபவமும் வளராது. பிரச்சாரமும் பிரசங்கமும் தற்கால சாந்திதான்.

சாந்தியே இல்லாத லோக வாழ்க்கையில் ஏதோ தாற்காலிகமாக ஒரு சாந்தி உண்டானாலும் ஒரளவுக்கு விசேஷம்தான். நான் பேசினால் உங்களுக்குத் தற்கால சாந்தியாகத் திருப்தி உண்டாகிறது என்பதால் பேசுகிறேன். நான் பேசாவிட்டால் உங்களுக்கு துக்கமாகவும், ஏமாற்றமாகவும் இருக்குமே என்பதற்காகப் பேசுகிறேன்.

ஆனால் இதைவிட அவசியம் தாற்காலிகமானதைச் சாசுவதமாகப்பண்ணிக் கொள்வதுதான். அதற்கு ஒரே வழி அம்பாளின் சரணாரவிந்தத் தியானமே. எனக்கு முக்கியம் அம்பாள். லோக க்ஷேமார்த்தம் அம்பாளுடைய சரணாரவிந்தத்தைத்தான் தியானம் பண்ணிக் கொண்டிருக்கிறேன். நீங்கள் எல்லோரும் அம்பாளைத் தியானம் பண்ண வேண்டும்.

மற்ற மதங்களாலோ, நாஸ்திகத்தாலோ நம் மதத்துக்கு ஹானி வராது. நம்முடைய அநுஷ்டானக் குறைவினாலேயேதான் ஹானி வரும். நம் உடம்பில் சக்தி குறைந்தால்தான் நோய் வருகிறது. அதுபோல் நம் அநுஷ்டானம் குறைந்தால் மதமாற்றம், நாஸ்திகம் முதலிய நோய்கள் வந்து விடுகின்றன.

அநுஷ்டானங்களை விடாமல் செய்து கொண்டு அம்பாளுடைய சரணாரவிந்தங்களைத் தியானம் செய்து கொண்டிருந்தால் போதும், ஒருத்தருக்கும் ஒரு கஷ்டமும் வராது. இதற்கெல்லாம் விசை நம்மிடமே இருக்கிறது. நாம் பெரிய பெரிய நல்ல காரியமாக ஏதோ செய்ய வேண்டும் என்பதே இல்லை. முதலில் நாம் தப்புப் பண்ணாமல் இருக்க முயன்றாலே போதும். தப்புப் பண்ணுகிற போதெல்லாம் அம்பாளிடம் பிரார்த்தித்துக் கொண்டு, அவள் கிருபையால் ஆத்ம சுத்தி செய்து கொண்டு, படிப்படியாக நமக்கு நிறைவைப் பெற்று, நம் மதத்துக்கும் நிறைவை உண்டு பண்ணுவோம். நம் மதம் என்பது லோகம் முழுவதற்கும் பொதுவானதால், இதன் மூலம் சகல தேச ஜனங்களுக்கும் க்ஷேமத்தைத் செய்வோம்.

எல்லா மதங்களும் முடிவில் மோக்ஷம் அடைவதைத்தான் லக்ஷியமாகச் சொல்கின்றன. பரம சத்தியத்தை அநுபவத்தினால் அறிகிற ஞானம்தான் அந்த மோக்ஷம். அந்தப் பரம ஸத்யத்தைத்தான் வேதாந்தத்தில் பிரம்மம் என்பது.

பிரம்மத்தின் சித்சக்தி என்கிற ஞான ஸ்வரூபமாக இருக்கிற அம்பாளை உபாஸித்தாலே, அவளுடைய அநுக்கிரகத்தால் நாமும் அந்த ஸத்தியம்தான் என்கிற ஞானத்தை அடைய முடியும்.

இகலோகத்தில் பலவிதமான சௌக்கியங்களை அநுக்கிரகம் செய்கிற அம்பாள், முடிந்த முடிவாக இந்த ஞானத்தை, மோக்ஷத்தை அருளுகிறாள். அவள் அநுக்கிரஹத்தால்தான் சம்ஸார பந்தத்திலிருந்து விடுதலையாகி மோக்ஷம் அடையலாம். அம்பாளை ஆராதிப்பதால், ஞானம் ஆவிர்பவமாகி, அஞ்ஞானம் விலக, மோக்ஷம் கிடைக்கிறது என்பது சாஸ்திரங்கள், ஸ்தோத்திரங்கள் எல்லாவற்றிலுமே சொல்லப்பட்டிருக்கிறது. அம்பாளிடம் பக்தி பண்ணிப் பண்ணி இப்படிப் பரம ஞானிகளான பல மஹான்களையும் அறிந்திருக்கிறோம்.

நாம் ஆரம்பிக்க வேண்டியது அம்பாளுடைய சரணாரவிந்த தியானம்தான். கொஞ்சம் கொஞ்சம் தியானம் செய்தாலே அதன் ருசி தெரியும் – அம்பாளுடைய சரண கமலத்தைக் காட்டிலும் சாந்தி அளிக்கக்கூடியது வேறு எதுவும் இல்லை என்று புரிய ஆரம்பிக்கும். விடாமல் இப்படித் தியானம் செய்தால் முடிவில் இந்த உடம்பு போனபின் செத்தும் சாகாதவராகலாம் – அமிருதமாகலாம். என்றும் நிலையாக இருக்கிற ஞானத்தில் இரண்டறக் கலந்து அமிருதமாகலாம்.

பிறத்தியாருக்கு உபதேசித்துத் திருத்துவதற்கு யத்தனம் செய்வதற்கு முன்னால், அவரவரும், தான் தப்புப் பண்ணாமல் இருந்தாலே போதும். இதற்கு அவளுடைய சரண கமலம்தான் கதி. எளிதில் நம் குறையைப் போக்கிக் கொள்ள தியானம் என்கிற விசையை நமக்குள்ளேயே வைத்திருக்கிறாள். நீங்கள் எல்லோரும் உங்கள் ஆத்ம க்ஷேமத்திற்காகவும், லோக க்ஷேமத்திற்காகவும் அவளைத் தியானம் செய்ய வேண்டும். இதை எல்லோரும் விடாமல் செய்து கொண்டிருந்தாலே போதும். ஒருத்தருக்கும் ஒரு கஷ்டமும் வராது; சமஸ்தப் பிரபஞ்சமும் பரம க்ஷேமமாக இருந்து வரும்.

____________________________________________________________________________________________________________________________ 

 “For Me, Ambal is Important”

It  is  not  enough  if  the  house  is  clean  without  dirt;  it  is  not  enough  if  the  clothes  are  kept  clean;  Our  heart (mind)  should  be  clean  without  any  dirt.

The  only  way  for  achieving  this  is  to  worship  the lotus  feet  of  ParAsakthi,  the  consort  of  ParamEswaran.  If  we  keep  on  worshipping  HER  lotus  feet,  all  the  dirt  and  filth  will  go  away,  our  problems  will  evaporate  and  we  will  be  completely  full.  It  is  Her  ‘LeelA’  only  that  we  are  born  with  all  the  dirt  and  anxieties.  Therefore  it  is  also Her  job  to  remove  the  dirt  and  filth  from  us  and  make  us  perfect.

All  these  religions  are  necessary  in  order  that   we  do  not  die  like  animals,  that  we  leave  our  body  with  our  heart  and  mind  filled  with   happiness  and  peace  and  finally  we  do  not  take  a  rebirth.  There  is  no  other  religion  required  than  worship  of  and   meditation  on  AmbAl.  That  is  the  one  which  will  fill  our  heart  with  peace  and  happiness  and  make  us  perfect.

If  some  of  us  become  full  and  perfect  by  meditating  on  AmbAl,  our  religion  will  grow  by  itself.  There  is  no  need  for  debates  and  preaching  for  the  sake  of  the  religion.  Why am I telling you all this?  Instead  of  doing  ‘UpanyAsam’ (lecture)  like  this,  if  I  spend  this  time  on  meditation  of  AmbAl,  it  will   fetch  more  ‘Atma  Kshemam’  (welfare  of  the  soul)  and  welfare  for  the  world.  That helps in the fulfillment of mind than mere talks.  But,  I  realize  this  truth  when  I  sit  here  to  talk  to  you.  Therefore,  it  cleanses  my  mind  as  I  keep  talking.  I  am  speaking  about  matters  concerning  religion  in  order  that  at  least  one  among  us  will  rise  to  the  level  of  fulfillment  of  the  soul.

The  only  way  to  find  an  end  to  all  these  talks   regarding  religion  is  to  wipe  out  our  deficiencies  and  become  perfect.  Everyone  should  perform  his  ‘AnushtAnams’  (daily  rituals)  and  get  fulfillment—this  is  our  religion.  We  have  to  obtain  the  necessary  intelligence  and  power  to  perform  them,  by  requesting  AmbAl.

When  we  try  to  meditate  on  AmbAl  and  are  unable  to  single  mindedly  involve  in  the   process,  we  realize  our  deficiencies.  That is also good in one way.  We  are  able  to  pray  to  Her  to  remove  these  deficiencies.  Whenever  some  deficiency  creeps  up  in  me,  I  pray  Ambal  and  request  Her so  that  I  can  be  without  that  deficiency  at  least  from  then  onwards.

If  I  have  some  faults,  then  my  preaching  to   others  is  a  show  only;  it  is  only  that  I  am  cheating  you;  if I  get  AmbAl’s  Anugraham  fully  and  become  perfect,  then  there  is   no  need  for  this  talk  and  advise.    The  power  of  blessing  will  give  wisdom  to  others  without  speaking.  Therefore,  in  both  the  situations  there  is  no  need  for  ‘UpanyAsam’.  If  I  spend  all  this  time    preaching  and  doing  Upanyasam  on  meditating  on  AmbAl,  I  will  get  even  more  ‘Atma  ShAnthi’ (peace  of  soul).  If  I  devote   the  time  spent  on  ‘UpanyAsam’  on  meditation (on  HER),  many  of  my  deficiencies  will  be  wiped  out.  If  you  devote  the  time  you  are  spending  now  hearing  all  this,  on  meditating  on  AmbAl,  you  will  also  be  rid  of  many  of  your  sins.  But  the  reason  why  I  am  speaking  to  you  this  way  is my  desire  that   ‘will  not  this  speech  encourage  some  among  you to  analyze  all  this  within  your  mind,  meditate  on  AmbAl  and  attain  fulfillment?’.  Religion and experience of soul will not grow with preaching.  Preaching and ‘UpanyAsam’ will give temporary solace only.

In  a  life  without  peace  of  mind,  it  is  good   even  if  one  gets  a  temporary  peace  of  mind.    I   speak   because you get that temporary relief.  I  speak  because  you  will  feel  sad  and disappointed  if  I  do  not.

But  what  is  more  necessary  than  this  is  to  make  this  temporary  state  of  mind  a  permanent  one.  The only way for this is meditating on AmbAl’s lotus feet.  For me AmbAl is important.  I  am  worshipping  HER  for  the  welfare  of  the  world.  All of you must worship HER.

There  will  not  be  any  harm  to  our  religion  from  other  religions  or  Atheism.   Harm will come only if we do not perform our ‘AnushtAnams’. We are afflicted by diseases because of our body strength deteriorating.  Same  way,  if  we  do  not  perform  our  ‘AnushtAnams’  properly  and  without  fail,  diseases  like   conversion  and  atheism  will  affect  us.

No  one  will  get  into  any  harm,  if  we  perform  our  ‘AnushtAnams’  without  fail,  and  meditate  on  AmbAl’s  lotus  feet.   The switch for this is within us only.  There is no need to perform great services and deeds.  To  start  with,  it  is  sufficient  if  we try   not  to   commit  any  sins  or  wrongs.  We  should  pray  HER  whenever  we  commit  some  wrong,  cleanse  our  souls  with  Her  Anugraham,  get  fulfillment  of  the  soul  step  by  step,  and  create  fullness  for  our  religion  also.  As  our  religion  is  common  for  the  whole  world,  we  can   bring  welfare  to  the   people  of  all  the  countries.

The final objective of all religions is to attain liberation (Mukthi).  Realizing   the ultimate truth through experience is Mukthi.  VedhAntham calls that ultimate truth as Brahmam.  If  we  worship  AmbAl  who  is  ‘GnAna  Swaroopam’  of  ‘ChitSakthi’  of  Brahmam,  we  will  also  realize   that  we  are  that  Truth.

AmbAl  who  grants  us  the  various  worldly  pleasures  also  grants  us  this  wisdom  in  the  end.  We  can  liberate  ourselves  from  the  family  bonds  and  attain  Mukthi   with  HER  Anugraham  only.

All  SAstrAs  and  StOtrAs   tell  us  that  Worshipping  AmbAl  will  bring  in  the  presence  of  wisdom  and  drive  away  the  ignorance.  We  also  know  of  many  many  great  souls  who  had  worshipped  AmbAl  and  become  wise  men.

What  We  have  to  start  is   to  meditate  on  the  Lotus  feet  of  AmbAl.  Little  by  little  we  will  realize  the  taste  of  it.  We  will  understand  that  there  is  nothing  else  other  than  HER  lotus  feet  that  is  capable  of  giving us  peace  and  tranquility.  If  we  continue  to  meditate   like  this  without  stopping,  in  the  end,  even   when  this  body  leaves,  we  can  become  like  nectar,  by  merging  with  the  ever  permanent   wisdom.

Before  trying  to  advise  others  and  correct  them,  everyone  should  ensure  that  he  does  not  commit  any  wrong.  The only asylum for this is HER lotus feet.  She  has  kept  the  ‘switch’   called  meditation    within  us   to  easily  remove  the  deficiency  in  us.  All  of  you  must  worship  HER  for  the  sake  of  your   ‘Atma  Kshemam’ (welfare  of  the  soul) as well as ‘LOka Kshemam’ (Universal welfare)  .  It is enough if everyone keeps doing this without stopping.  No  one  will  come  to  any  harm;  the  entire  universe  will  also  be  very well.

 



Categories: Deivathin Kural

Tags:

2 replies

  1. Such a beautiful picture of ambal….pppaa…triloka soundaryam!

  2. Periyava’s simple & clear solution to all our personal and worldly issues.

    Just blindly following his words will take us to moksha!!

    As Angarai periyava has said, even if Periyava asks you to jump into the fire you should not hesitate.

What do you think?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: