Eka Dhina Koti Gayathri Japam in Chennai – May 1, 2018


I am pleased to share the invitation for 1-day 1 crore Gayathri japa yagnam at Chennai organized by Sri Panchami Seva Trust. All are requested to attend and received the blessings of veda mata and Adi Acharya. Those who are in other countries can do the Japam on that day between 5:30 AM and 8:30 AM and send us the count and we will include it in the total count.  Since this is for the “Lokashema” every count will count.

My apologies for not posting this earlier – was pre-occupied with too many things…

Pl share this with your friends and families. Pl support them also.

———————————————————————————————————-

Following is the email from the trust

Dear Devotees
With Sri Sri Mahaperiyava’s blessings and all your kind wishes and great participation we were able to successfully celebrate the “Ekadhina Koti Gayathri Japam” last year in a grand manner.
We are conducting the same this year also and please find attached the invitation for the same.  We request all of you to provide us the same support and participation as last year.
We have to reach a target of 3,000 devotees so please spread the word to all our community.
Note: Those who have registered for the Japam last year need not register again.

With Best Regards

for Panchami Seva Trust

eka dina eka koti - englisheka dina eka koti - tamil

 

 



Categories: Announcements

9 replies

  1. This is a forum of MahaPeriava’s teachings. MahaPeriava, a Yogi of the highest wisdom, considered an Avatar of Sri Dhakshinamurthy, has very clearly explained elaborately (as quoted by SaiSrinivasan here) on this subject. I request those who think they are more knowledgeable than MahaPeriava, to desist from bringing unwanted debates on this issue. They can keep their opinions to themselves. They are most welcome to follow their ‘superior’ logic and do what they want. PLEASE DO NOT BRING IT INTO THIS FORUM.

  2. Here is an extract below on what Maha Periyava says on Woman chanting Vedas. This being the forum of Maha Periyava we should strive to follow his teachings. In this case, there is no need for any striving, but just need to stay away. There are no further discussions or debates needed on this subject as the ultimate authority has clearly said what need to be done. Rest up-to the individuals to follow HIS words or not. Rama Rama

    வேத அத்யயனம் வேண்டாம்

    ஸ்த்ரீகள் படிக்க வேண்டியதைச் சொன்ன மாதிரியே படிக்க வேண்டாததையும் சொல்ல வேண்டும். இப்படி நான் சொன்னால் கன்னா பின்னா புஸ்தகங்கள் படிக்கக்கூடாது என்பதைத்தான் நான் சொல்கிறேன் என்று எதிர்பார்பீர்கள். அதுவும் வாஸ்தவந்தான். ஆனால் கன்னா பின்னாவே இல்லாத இன்னொன்று, எல்லாக் கன்னா பின்னாக்களையும் போக்குகின்ற இன்னொன்றும் ஸ்த்ரீகளுக்கு வேண்டாம் என்று சாஸ்த்திரம் சொல்லியிருப்பதால் அதையும் நான் தெரிவிக்க வேண்டியிருக்கிறது.

    வேதத்தைத்தான் சொல்கிறேன்.

    வேதத்தின் தாத்பர்யத்தைச் சொல்லும் பல புஸ்தகங்கள் இருக்கின்றன. அவற்றை ஸ்த்ரீகள் படித்துச் தெரிந்து கொள்ளட்டும். நேரே வேதத்தைப் படிப்பதும் அதிலுள்ள ஸூக்தங்களைப் பாடம் பண்ணுவதும், புருஷர்கள் மாதிரியே அத்யயனம் பண்ணுவதும் வேண்டாம்.

    இப்படிச் சொன்னால் ஒரே கோபமாகச் சில பேர் ஆக்ஷேபிக்கிறார்கள். ‘வேத, உபநிஷத, இதிஹாஸ புராணாதிகளைப் பார்த்தால் ஸ்த்ரீகளும் வேதத்தில் அதிகாரம் பெற்றிருந்ததற்குச் சான்றுகள் கிடைக்கின்றனவே! ஸ்த்ரீகளில் ப்ரஹ்மவாதினிகள் என்றே சொல்லப்பட்டவர்களும், மந்த்ரங்களைக் கண்டு பிடித்துச் கொடுத்த ஸ்த்ரீ ரிஷிகளும் கூட இருந்திருக்கிறார்களே’ என்று சான்று காட்டுகிறார்கள். பூர்வ யுகங்களில் அப்படி விதிவிலக்கு மாதிரியோ, என்னவோ, கொஞ்சம் இருந்திருப்பதை ஒத்துக் கொள்ள வேண்டியதே. ஆனால் அந்த யுகங்களில் நடந்ததை இந்தக் கலியுகத்துக்குப் பொருத்துவதுதான் ஸரியில்லை. கலியுக ஜீவர்கள் அல்ப சக்தர்கள். அவர்களில் எது எவருக்கு ஆகும், ஆகாது என்பதற்கு தர்ம சாஸ்த்ரங்களைப் பார்த்து அதன்படிதான் பண்ண வேண்டும். தனிப்பட்டவர்களில் ஒவ்வொருவருக்கு ஒவ்வொரு அபிப்ராயம் இருக்கும். ஒருவருக்கே இன்றைக்கிருக்கிற அபிப்ராயம் நாளைக்கு இல்லாமல் போகலாம். அதனால் இந்த அபிப்ராயங்களை வைத்துப் பொது ஸமூஹத்துக்கான எந்த முடிவையும் எடுப்பதற்கில்லை. தங்களுடைய தனி மநுஷ்யத் தன்மையை அப்படியே போக்கிக் கொண்டு ஆத்ம ஸாக்ஷாத்காரத்தையும் லோக க்ஷேமத்தையுமே நினைத்துக் கொண்டிருந்த ரிஷிகளை தர்மத்துக்கு அதிகார புருஷர்களாக ஈச்வரன் நியமித்து அவர்கள் மூலம் லோகத்துக்கான தர்ம-அதர்ம விதிமுறைகளை சாஸ்த்திரமாகக் கொடுத்திருக்கிறான். அந்த சாஸ்த்திரம் சொல்கிறதுதான் யாரும் ஆக்ஷேபிப்பதற்கில்லாத முடிவு. இங்கே நம்முடைய பகுத்தறிவைக் கொண்டு வந்து கேள்வி கேட்டால் ப்ரயோஜனப்படாது. ஈஸ்வர ஸ்ருஷ்டி தர்மத்தையும், மர்மத்தையுமே அந்த ஸ்ருஷ்டிக்குள் அகப்பட்ட இந்தச் சின்னூண்டுப் பகுத்தறிவுக்குக் கொண்டு வர வேண்டுமென்றால் எப்படி முடியும்?

    சீர்திருத்தவாதிகள் மேல்மட்டத்தோடு பார்த்துத் தங்களுக்கு நல்லதாகத் தோன்றுவதைச் சொல்கிறார்கள். அந்த மேல்மட்டம் நம்முடைய பகுத்தறிவின் எல்லைக்குள் வருவதால் நாமும் அந்தச் சீர்த்திருத்தக்காரர்களை ‘ஆஹா’ என்று பாராட்டிப் பேசுகிறோம். தர்ம சாஸ்த்திரத்தைத் தந்த ரிஷிகளோ உள்மட்டத்திற்கும் போய், ஈஸ்வர ப்ரேமையில் அவர்களுக்குத் தெளிவாகத் தெரிந்த விதிமுறைகளைச் சொல்லியிருக்கிறார்கள். அந்த இடத்தில் ப்ரவேசிக்க நம்முடைய பகுத்தறிவால் முடியாது. நம்பிக்கையின் மேலே தான் அவர்கள் சொல்வதை எடுத்துக் கொண்டாக வேண்டும். நம்முடைய அப்படிப்பட்ட பூர்ண நம்பிக்கைக்குப் பாத்திரமாகும் யோக்யதாம்சம் பெற்றவர்களே அவர்கள். அவர்கள் எப்படிப்பட்டவர்கள்? நமக்குத் தெரிந்த சீர்திருத்தவாதிகளை விட அதீந்திரிய சக்தி பெற்ற ரிஷிகள்; லோக க்ஷேமத்தைப் பற்றிச் சீர்திருத்தவாதிக்கு இருப்பதை விட அதிகக் கருத்துள்ளவர்கள். சீர்திருத்தவாதிகள் நினைக்கிற லோக க்ஷேமம் இந்த லோகத்தோடு நிற்பதுதான். ரிஷிகள் நினைத்த லோக க்ஷேமம் பரலோகத்தை லக்ஷ்யமாகக் கொண்டது. அதற்காக இந்த இஹலோகத்தை அவர்கள் தள்ளி விடவில்லை. இதையே அதற்கு உபாயமாக ஆக்கிக் கொள்வதற்குத்தான் தர்மம், தர்மம் என்கிற ஒன்றை அவர்கள் வகுத்துக் கொடுத்து, இந்த லோகத்தில் யார் எப்படிப் பண்ணினால் அவர்களுக்கும் நல்லது, மொத்த ஸமுதாயத்துக்கும் நல்லது என்று ‘ரூல்’கள் போட்டிருக்கிறார்கள்.

    அப்படியொரு ரூல்தான் கலிகாலத்தில் ஸ்த்ரீகளுக்கு வேதத்தில் அதிகாரமில்லை என்பது. வேதம் படிப்பது எதனால்? அது நல்லதைச் கொடுப்பது என்பதால் தான். ஆனால் அந்த வேதமோ எல்லா ரூல்களையும் நமக்குப் புரிகிற மாதிரி Codify செய்து கொடுக்கவில்லை! அப்படிப் பண்ணுவது எது என்றால் தர்ம சாஸ்த்திரங்கள் தான். ஸ்ருதி என்ற வேதத்துக்கு விளக்காக இருப்பது ஸ்ம்ருதியாகிற தர்ம சாஸ்த்திரம். வேதம் படிப்பது நல்லதைக் கொடுக்கும் என்று நமக்குத் தெரிவதே அந்த தர்ம சாஸ்த்திரம் அப்படிச் சொல்வதால் தான். ஆனால் அதே சாஸ்த்திரம் கலிகாலத்தில் அல்ப சக்தர்களான ஸ்த்ரீகள் வேதம் படித்தால் அது நல்லதைக் கொடுப்பதற்குப் பதில் கெட்டதைத் தான் உண்டு பண்ணும் என்று சொல்கிறதென்றால் அதைக் கேட்க வேண்டியது தானே? அது சொல்கிறபடியே Do’s ஐயும் Dont’s -ஐயும் முறையே செய்வதும், செய்யாமலிருப்பதும்தான் நம் கடமை. சாஸ்த்திர ரூலையே மீறி சாஸ்த்திரம் படிப்பேன் என்றால் எப்படி? ‘பகுத்தறிவுக்கு எட்டும் காரணம் கேட்கப்படாது, நம்பிக்கையின் மேலேயே போக வேண்டும்’ என்று சொன்னேன். ஆனால் பகுத்தறிவுக்கு எட்டும் ஒரு காரணமும் இதற்கு இருக்கிறது. புருஷர்கள் செய்கிற மற்ற அநேக கார்யங்கள், துணிகரமான ஸாஹஸங்கள் ஸ்த்ரீகளும் செய்து ஜயித்தாலும் ஜயிக்கலாம். ஆனால் புருஷர்கள் வேத கோஷம் என்று கம்பீரமாக மந்த்ரங்களுக்குரிய ஸ்வரங்களின் ஏற்ற இறக்கங்களுடன் நாபியிலிருந்து சப்தம் எழுப்பி மணிக்கணக்கில் சொல்வது போல் சொல்வது ஸ்த்ரீகளாகப் பிறந்தவர்களுக்கு முடியவே முடியாத கார்யம். வேத மந்திரங்களை அப்படி கோஷித்தால்தான் பூர்ண பலன். புருஷர்கள் அப்படி கோஷம் பண்ணி விட்டு கை, கையாக நெய்யைச் சாப்பிட்டு சமனம் பண்ணிக் கொள்வது போல் பண்ணுவதற்கு ஸ்த்ரீகளின் ஜீர்ண சக்தி இடம் கொடுக்காது. பிடிவாதத்தின் மேல் ஸ்த்ரீகளும் பெருங்குரலெடுத்து வேத கோஷம் பண்ணினால், ஸ்த்ரீகளுக்கு என்றே இருக்கிற கர்ப்பப்பை முதலானவற்றுக்கும் பெரிய ஹானி உண்டாகும். இப்படி அவர்கள் தங்களைத் தாங்களே கெடுத்துக் கொள்வதோடு லோகத்திலும் ஸ்தூலமாகவும், ஸூக்ஷ்மமாகவும் பல கோளாறுகள் உண்டாகும். அந்த ஒரு சாரார் சாஸ்த்திரத்துக்கு அடங்க மறுப்பதே அத்தனை சாராரும் சாஸ்த்திரம், ஸம்ப்ரதாயம், ராஜாங்கச் சட்டம், ஸ்தாபனங்களின் சட்டம், பெரியோர்களின் கண்டிப்பு முதலிய ஸகலத்துக்கும் அடங்க மறுப்பதற்கு தூபம் போடும்.

    அடங்காமை என்பது தான் இன்று நம்மைப் பீடித்திருகிற பெரிய தீமை. அது இருக்கிற வரையில் இன்றைக்கு லோகத்தில் உள்ள மாதிரி அசாந்திதான் ஸ்ர்வ வ்யாபகமாக இருக்கும். அந்த அடங்காமைக்கு மாற்று மருந்தாகத் தான் அடக்கத்தைத் தலையான அங்கமாகக் கொண்டுள்ள சாஸ்த்ரீயமான பெண்மையை இன்று எப்படியேனும் பெண்ணாய்ப் பிறந்தவர்கள் ரக்ஷித்துக் கொடுக்க வேண்டும் என்பது. நேர்மாறாக, இந்த அடங்காமையை வேதத்தின் விஷயத்திலேயே கொண்டு வருவது மஹா பாபமாகும்.

  3. Is there a particular way to chant the gayatri mantra .please post it

    • Please check with your Guru/Vadhiyar on that. Rama Rama

    • Chanting Gayatri Mantra by women (even Brahmin) is forbidden by our Shastras. Pl. adhere to.

      Execuse me if this hurts any woman in this blog. I just expressed what I learned from my elders.

    • Jai MA

      As to who is permitted, who is not, we see women who are being endowed with the yajnopavita in bangabhumi, where too, women who are mentsruating are most especially welcome in particular Shakti temples. Indeed, in the Mahashakti peeth, Sri Kaamarupa Kamakhya, the major naivedyam is kha-pushpa, or menstrual blood.

      vedA vibhinnA smRtayoH vibhinnA etc….not to enter into any disputation, but what constitutes shastras? Vadiraja speaks of Adi Shankara as a monkey, and Vadiraja is revered as a saint whose words are almost canonical for a huge number of people. Is Vadiraja’s polemic correct? Is Shankara Bhagavatpada wrong, and as many claim, a pracchanna Buddhist, or even a “monkey”? All of these are written down and can be accessed!

      “gAyatri chandasAm mAtar brahmayonir namo’stute” Holy Mother Gayatri is the SOURCE, the WOMB, of CHANDA, of Brahman, and yet women, who are HER direct embodiment, HER closest pratibhU, cannot recite HER vAK form?

      Is this not why our land is overrun with Muslims, Christians and 99% of our Hindus, and brahmins have no knowledge of the Vedas, nor the least respect? Yechury, Karat, EMS Nampudri, Nehru, all who are leading the attack against Hinduism, are they all not brahmans? Should this not signal something, and this signal has been coming down to us since the days of Nagarjuna and we have not been listening.

      Why not allow the Holy Lord to accept or to reject any japam? Who is there to police what is offered with love in the privacy of the HEART?

      Is it shastra for someone to demand of a fisher girl, “I WANT to have sex with you in this boat, regardless of whether you feel like it or not, just because I happen to be a man, and of a superior social class, and can enforce my demands?” Is that not how our Veda Vyasa was born?

      How many here would like it if their daughters were similarly taken by some handsome conqueror or left liberal just because that man could enforce his lust on the girl and no one could stand in his way? The Supreme Court and the press , and all the pseudo-seculars would jump down the throat of all the pious brahmans here if he tried to defend his daughter. We know what our dear jayalalitha did to Pudu Periyava, do we not? Because she had the power and could get away with it.

      POWER and NO accountability in the here and now, as men have been doing for 100,000 years in India and calling it shastra.

      I am also a shastri, and can argue as well as the next clown, but argument has no value. Perception has value, not idiocy, sorry to say.

      Let GOD decide what to accept, what to reject. We have been labelling all women and huge sections of our citizens as less than human with what consequences? Are we still blind?

      Do we not go to brahman weddings and watch humans behaving as swine and still calling themselves brahmans? How many here are brahmans and how many are dvijabandhu? And how many dvijabandhu are going to participate in the gayatri japam, identifying as “brahmans”? Truth makes us upset, but cloying religiosity makes us happy, no?

      Ultimately the japam is being accepted by GOD, is being placed at GOD’s holy feet, and at no one else’s. Who is fit or unfit is solely the prerogative of the receiver to judge.

      One’s holy gurus always cautioned that the most HOLY Mother GAYATRI must always have 3 PRANAVA, as is OM Bhur bhuvah svar OM with a final OM.

      Sri Anirvan, 1896-1978, composed the GAYATRI MANDALA in Bangla, and we should be most grateful if any should come forward to translate it into other languages.

      The VEDA MIMANSA is also in Bangla, but already translated into Hindi for those who can understand this, and who would like to translate it into Tamizh and other southern languages. Available free, online at haimavati-anirvan.org.

      Pranam

      • வேதமோதும் உரிமை கோருவதேன்?

        வேதத்தில் நிஜமான பக்தி இருந்துதான் அதைப் படிப்பேன் என்று ஸ்த்ரீகள் புறப்படுகிறார்களா என்றால் எனக்கு அப்படித் தோன்றவில்லை. வேதத்தில் நிஜமான பக்தி இருந்தால் அதன் ஸ்பிரிட்டை ரக்ஷித்துக் கொடுக்கிற தர்ம சாஸ்த்திரத்திலும் பக்தி-நம்பிக்கைகள் இருக்கத்தான் செய்யும். ஆனபடியால் இப்போது சில பேர் இப்படி ஒரு போர்க்கொடி தூக்கியிருப்பதற்குக் காரணம் (ஆழ்ந்த, ஆழுத்தமான குரலில்) Non-Conformism தான் (மரபுக்குக் கட்டுப்படாமை தான்)! ‘இதுவரை சாஸ்த்திர ரீதியிலும் சட்ட ரீதியிலும் எதெதற்கு ஜனங்கள் கட்டுப்பட்டு வந்தார்களோ, நேற்று தாத்தா அப்பா வரை எப்படி ஒரு ஒழுங்குமுறையில் போனார்களோ, அந்தக் கட்டு எதற்கும் உட்படாமல் அறுத்துப் போட்டு விட்டு, இஷ்டப்படி, மனம் போனபடிப் பண்ணுவேன்’ என்பது தான் காரணம். லோகம் பூராவிலும் பரவியுள்ள ‘நான்-கன்ஃபார்மிஸ’த்துக்கு இது இன்னொரு உதாரணம்தான்.

        ஒரு பக்கம், சாஸ்த்திரம் ‘அத்யயனம் பண்ணு’ என்று சொல்கிற புருஷன், ‘எதற்குப் பண்ண வேண்டும்?’ என்று அதை விடுகிறான்; இன்னொரு பக்கம், அது ‘அத்யயனம் பண்ணாதே’ என்று சொல்கிற ஸ்த்ரீ, ‘ஏன் பண்ணாமலிருக்க வேண்டும்?’ என்று கேட்டுக் கொண்டு, தான் பண்ண வேண்டாததை, பண்ணக் கூடாததை எடுத்துக் கொள்ள வருகிறாள். இதே சாஸ்த்திரம் ஸ்த்ரீகளையும் அத்யயனம் பண்ணச் சொல்லியிருந்தால் அப்போது, “வேதாத்யயனம் பண்ணினால்தான் ஆச்சா? பக்தி பண்ணினால் போதாதா? நாமஸ்மரணமே போதாதா?” என்று புருஷர்கள் இன்றைக்குக் கேட்கிற கேள்விகளை அவர்களும் கேட்பார்கள்!

        விஷயம், ஸ்த்ரீகள் வேதத்தில் நேராக ப்ரவேசிக்க வேண்டாம்; அவற்றின் பரம தாத்பர்யத்தை ஒரளவுக்குத் தெரிந்து கொண்டால் போதும்.

        ‘அத்யயனம் என்று பெரிசாகப் பண்ணாமல் ஏதோ ஒரு ஸ்ரீ ஸூக்தம், துர்கா ஸூக்தம் சொல்கிறேனே!’ என்றால், இன்றைக்கு இப்படிக் கொஞ்சம் இடம் கொடுப்பதே நாளைக்குப் பெரிய துராக்ரஹத்தில் கொண்டு விடும். அணையிலே ஒரு சின்ன உடைப்பு ஏற்பட்டால் அதுவே மேலே மேலே பெரிசாகிக் கொண்டு போய் வெள்ளக்காடாகி விடுகிற மாதிரி முடியும்.

        வேதம் பெளருஷமான காம்பீர்யம் கொண்டது. அதைப் புருஷர்களுக்கு விட்டு விடுவோம். இன்றைக்கு அதர்ம வியாதி பிடித்துக் கிடக்கிற லோகத்துக்கு அருமருந்தாக வேண்டியிருப்பது ஸ்த்ரீகளின் மாதுர்யம் தான்; மென்மை, மென்மை என்று சொன்னது தான். மனஸை உருக வைத்து அப்படி மதுரமாகவும் மென்மையாகவும் ஆக்குகிற ஸம்ஸ்க்ருத ஸ்தோத்திரங்கள், தமிழ் துதிப் பாடல்கள் ஆகியவற்றையே ஸ்த்ரீகள் சொல்லி லோகத்தில் மாதுர்யத்தை வளர்க்கட்டும்; தங்கள் க்ருஹங்களையும் மாதுர்யமாக ஆக்கட்டும்.

      • Dear Gautam, let me clear few things before I respond to your rebel way of thinking and angush over few Brahmins who mislead the rest of people.

        I am not here to argue with you for your comments, nor this is the forum for such activity. However, I have no disrespect with any women whatsover for the way poured your words it seemed to others. I was born because of a woman and my children came to existing in this world because of a woman. If I deny chocolate to my daughter/son for health concern, do you call it as a discrimination? Probably you will, because you mind is full of communist shit and hate Brahminism. There is not point of explaining this to you as to why it was denied to ladies and few others. However, since you raised the topic without any humility, I will briefly explain (for the benefit of all those my mothers/sisters in this blog) without talking much of it.

        Neither do the Vedas nor Sanatana Dharma discriminated women. In fact womanhood is held in the highest esteem in Hinduism, and including the Trimurtis (Brahma, Vishnu, Siva) are said to be created by Goddess Para Shakti, who manifested herself into different forms.
        Then why is only Gayatri Mantra restricted from women?

        It is well known that each Vedic Mantra has certain frequency and acts upon different parts of human body, glands, chakras and organs. Gayatri Mantra’s 24 digits produce vibrations that work on 3 invisible spiritual Chakras (Mooladhara, Swadhishhtana, Manipura) in our body.
        Pituitary (near brain) and prostate (near reproductive organ) glands in human body. These two glands release hormones that separate male from female kids while they attain puberty. If a woman starts chanting these versus regularly, she is likely to lose her female-hood character and can get manly tendencies developed in physical appearance and behaviour. In most of cases, it can cause hormone disturbances in the body and disturb their menstrual cycle and even extend it beyond five days!

        In rare cases, a woman who chants these versus frequently, develops masculine character which allows growth of facial hair! These changes are not immediate and are noticed over a period of years. Even it effects vocal chord which differentiates voices of men and women.
        For someone who wants to pick-up an argument, like you, by stating that women are suppressed, should understand that humans are divided as men and women by nature – not by humans. By birth, our gender is decided and our bodies are assigned few duties which cannot be altered.

        A man going through menstrual cycle or getting pregnant is considered abnormal, and so is a woman with facial hair.

        In fact Mantra Sastra prescribes chanting of Mantras related to female goddesses by men and male gods by women for quicker and effective results, because opposite poles attract!

        …. and finally, I am not interested whatsoever in discussing on this topic anymore with you or any other hence, I close it, period!

      • Dear Gautam,

        I am very much aware of dasamaha Vidya related devata upasana and how that defies certain basic understanding that we all have. I’ve heard that a Devi temple in North where they wash the whole temple with red to mark Ambal’s out of door days and special puja happens etc. So, should we start to do the same in Kamakshi, meenakshi temples? Does that make them wrong? We are not to say that. It is not our business too. As you may or may not know, Sankaracharyas are also greatest Devi upasakas – not just Kanchi Kamakoti – all sankaracharyas. Dheivathin Kural was given to us by Mahaperiyava, who was the Devi upasaka to the highest order. If He says do not do that, just listen. Mahaperiyava is a jagadguru – His advices are for the majority of the common people. Would that be the same guidance to an advanced seeker/upasaka when they approach Periyava? We dont know. We all know that very great Devi upasakas like Sri Chidanandha had very long-standing relationship with Mahaperiyava and had several discussions on several topics. Would Mahaperiyava given the same advice to him also? Probably not. That is not the problem for majority of the people. For most of us, Mahaperiyava’s words are final. If one needs to pursue certain upasana and take it to the next level, seek a guru and stick with what he/she says. Bringing those ideologies in a forum like this does not prove your superiority over others – also it is unwarranted for. There are so many forums for Devi upasakas and your response will be highly appreciated there – not here.

        Hope you understand.

        Thanks

        Mahesh

What do you think?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: