129. Gems from Deivathin Kural-Social Matters-Leave Money Aside; Focus on Character


Jaya Jaya Sankara Hara Hara Sankara – This is a world of money…there may be some exceptions but sadly that’s the truth. I’m sure we have all heard how challenging it is to get a bride for well educated and good charactered vedic boys. This has been spoken on record several times by Swami Velukkudi Krishnan Swami in his upanyasams. What I mentioned is just one facet of how money is dominant over character these days. There may be many other dimensions to augment this cold fact. At-least, we Periyava devotees should read this chapter and remember to give priority to where it needs to be.

Many Jaya Jaya Sankara to our sathsang seva volunteer for the translation. Rama Rama


பணத்தை விட்டுக் குணத்தைக் கொள்க

நான் பலவிதமான இடங்களில் தங்க வேண்டியிருந்திருக்கிறது. சில இடங்களில் சமையல்கட்டு ரொம்பவும் கீக்கிடமாக இருக்கும். அங்கேயிருந்து ஒரேயடியாகப் புகை கிளம்பி நான் பூஜை செய்கிற மண்டபம் வரை வந்து கப்பி விடும். மடத்து முகாமுக்குள் எங்கே போனாலும் புகையாயிருக்கும். இருப்பதற்குள் புகை எங்கே குறைச்சலாக இருக்கிறது என்று தேடிக்கொண்டே போய், கடைசியில் பார்த்தால் அடுப்படியிலேதான் புகை குறைவாக இருக்கும். அதனால் சமையற்கட்டுக்கு பக்கத்திலேயே பூஜைக்கட்டை வைத்துக் கொள்வேன்.

அடுப்பிலிருந்துதான் புகை உண்டாகி நாலா பக்கமும் பரவுகிறது. அதனால் அடுப்படியில் புகை குறைவாக இருக்கிறது.

நான் பொதுவாகப் பட்டணங்களுக்குள் போகாமல் கிராமங்களிலேயே சஞ்சாரம் செய்வது என்று வைத்துக் கொண்டிருந்தேன். காரணம் பட்டணங்களில் நவநாகரிகம் என்கிற பெயரில் அநாசாரம் ரொம்பவும் அதிகம்; கிராமங்களில் அவ்வளவு இராது என்று எண்ணிக் கொண்டிருந்தேன். அப்புறம் பட்டணத்து ஜனங்களும் என்னை வற்புறுத்தி அழைத்ததால் பட்டணங்களுக்குப் போக ஆரம்பித்தேன். நான் நினைத்ததற்குப் பெருமளவு மாறுபட்ட சூழ்நிலையைப் பட்டணத்தில் பார்த்தேன். இதில் எனக்குக் கொஞ்சம் திருப்திகூட ஏற்பட்டது. வைதிக சிரத்தை, ஆசாரம், பூஜை புனஸ்காரம் எல்லாம் கிராமங்களில் இருப்பதைவிடவும் கூடப் பட்டணங்களில் அதிகமாக இருப்பதைத் தெரிந்து கொண்டேன்; புகையை உற்பத்தி செய்கிற அடுப்பு, அதை வெளியே அனுப்பிவிட்டு, தன் இடத்தைக் கூடிய மட்டும் சுத்தமாக வைத்துக் கொண்டிருப்பது போல், பட்டணங்கள் கூடியவரை ஆசாரங்களில் பயபக்தி காட்டுவதாகக் தோன்றியது.

கிராம ஜனங்களுக்குப் பட்டணத்தில் இருப்பதுபோல் வேலைவெட்டிகள் அதிகம் கிடையாது. அவர்கள் சகல அநுஷ்டானங்களையும் குறைவில்லாமல் செய்ய வசதி உண்டு. ஆனால், பொதுவாக அவர்கள் அநுஷ்டானங்கள் எதுவுமே செய்யாமல், சாஸ்திர விஷயங்கள் எதுவுமே தெரிந்து கொள்ளாமல் விருதாவாகக் காலத்தைப் போக்குகிறார்கள். பட்டணவாசத்து ஜனங்களுக்கு தலை தெறிக்க காரியங்கள் இருக்கின்றன. ஆபீஸ் காரியம், சோஷியல் சர்வீஸ், விளையாட்டு கிளப் எல்லாம் இங்கு அதிகம். இவற்றில் பலவற்றில் நமது ஆசார அநுஷ்டானங்கள் பலவற்றை விட்டுவிடும்படியாக இருக்கிறது. என்றாலும் ‘இப்படிச் செய்கிறோமே, இது தப்பு அல்லவா?’ என்ற பச்சாத்தாபமும் பட்டணத்து ஜனங்களிடம் ஒட்டிக் கொண்டிருப்பதாகத் தெரிகிறது. அதனால்தான் எத்தனையோ வேலை நெரிசல்கள் இருந்தாலும் ஏதோ ஒரு சின்ன பூஜை, கொஞ்சம் கொஞ்சம் அநுஷ்டானங்கள், பஜனை, புராணப் பிரவசனம், ஆலய வழிபாடு ஆகியவற்றைத் தனித்தனியாகவும், சங்கமாகக் கூடியும் காப்பாற்றி வருகிறார்கள். இது ஓரளவுக்கு சந்தோஷம் தருகிறது.

பூரண சந்தோஷம் பழைய தர்மங்களை நாம் பூரணமாக அநுஷ்டிக்குமாறு நம்மைச் செய்து கொள்ளும் போதுதான் உண்டாகும். இப்போதைய பட்டணவாச வாழ்க்கை முறையும், நவநாகரிகமும் வெறும் பணத்தையும் லௌகிக சௌக்கியங்களையும் தேடிப்போனதால் உண்டானவைதாம். பணத்துக்கான இந்த வேட்கை போக வேண்டும், குணவானாக வேண்டும் என்பதற்கே அவரவரும் பிரயத்தனப்பட வேண்டும். மேலும் மேலும் பணம் தருகிற தொழில், மேலும் மேலும் வியாதி தருகிற காரியங்கள் இவற்றை விட்டுவிட்டு, நிம்மதியோடு நிறைவோடு அடங்கி வாழ்வதற்கு மனஸார முயற்சி செய்ய வேண்டும். பக்தியும் பூஜையும்கூடப் பணத்துக்காக, மற்ற சௌகரியங்களுக்காகச் செய்யப்படலாம். நம் பூஜையை மற்றவர்கள் எப்படி சிலாகிக்கிறார்கள், தமது சாஸ்திரப் பாண்டித்தியதைப் பிறர் எப்படி மெச்சுகிறார்கள் என்பதிலெல்லாம் ஆசை உண்டாகக்கூடும். இவ்விஷயங்களில் மிகவும் ஜாக்கிரதையாக இருக்க வேண்டும். எல்லாவற்றுக்கும் மூலம் அகம்பாவத்தைத் விட்டுத் தொலைப்பதுதான். அது தொலைந்தால் அடக்கத்தோடு, ஆனந்தத்தோடு, எந்தக் காரியத்தையும் ஈசுவரார்ப்பண புத்தியோடு செய்து நாமும் க்ஷேமம் அடையலாம்; லோகத்தையும் க்ஷேமமாக வைத்திருக்கலாம்.

‘நாகரிக வாழ்க்கை’ என்கிற பெயரில் ஏதோ ஒன்றுக்கு ஆசைப்பட்டுக் கொண்டு இப்போது பல நல்ல வழிகளை விட்டுவிட்டோமே என்பதை நினைத்தால்தான் பரிதாபமாக இருக்கிறது. ‘நாகரிக’ மார்க்கத்தில் போய்க் கொண்டிருந்த மேல் நாட்டில் பலர் வாழ்க்கையின் நிறைவு இதில் இல்லவே இல்லை என்று சலிப்படைந்து, நம்முடைய வேதாந்தம், பக்தி முறை இவற்றுக்குத் திரும்ப ஆரம்பித்திருக்கிறார்கள் ஆசைப்படுகிறார்கள். நாமோ அநாதி காலமாக நமக்கு வந்துள்ள அற்புதமான பிதுரார்ஜிதத்தை அலட்சியம் செய்து, மேல்நாட்டுக்காரர்கள் வேண்டாம் என்று கழித்துக்கட்டியதை எடுத்துக் கொள்கிறோம்.

இத்தனை கோளாறுகளுக்கும் மூலம் பணமே பெரிதாகிவிட்டதுதான். இனியாவது பணத்தில் பற்றுதலை விடவேண்டும். ஸத்குணங்களைச் சம்பாதிக்க பாடுபடவேண்டும். அப்போதுதான் ஜன்மா எடுத்த பலனை நாம் அடைந்து லோகத்துக்கு உபகாரம் செய்தவர் ஆவோம்.
___________________________________________________________________________________

Leave money aside; Focus on character

I have stayed in various kinds of places (during my camps). In some places the kitchen would be very small. The smoke that emanated from the kitchen would spread around and even engulf the place where I performed Puja. The smoke used to prevail in all the places in the Sri Matam camp. If we tried to locate a place where there is least smoke, it used to be the kitchen. So I used to perform the puja next to the kitchen itself.

The smoke emanates from the kitchen and spreads everywhere. So the kitchen is relatively free from smoke.

I had, in general, decided to avoid cities and move around only in villages. The reason being, in the name of modernity, city folks fail to follow the rituals for purity. I used to think that the village folks followed these rituals. When people from the city started requesting me repeatedly to visit the cities, I decided to visit the cities too. Contrary to my belief, the situation in the cities was very different. In a way, it was also satisfying to me. I found that interest in the Vedas, performance of rituals, puja etc. were more prevalent among city folks. Just like the smoke that engulfs all the places in the house, except the kitchen, the cities seem to have more faith in rituals and bhakti.

Unlike people in the cities, people in the villages do not have much work to do. They can afford to do all the Anushtanams (rituals). But they do not evince interest in knowing about the sastras. They would rather while away their time. People in the city are busy all the time. Work related assignments, social service, clubs for playing games etc. are more prevalent in the cities. When people get involved in these, they are compelled to leave out the performance of Anushtanams. Of course, they realize their mistake and repent for the non performance of anushtanams. In spite of more number of commitments, they have continued with some pujas, some anushtanams, performance of bhajans, spiritual discourses, temple worship, etc. This makes me a little happy.

Complete happiness will be attained only when we bring ourselves to follow entirely the dharmas laid down since olden times. The life style and modernity observed in the cities have come into vogue only because people have sought just money and material things. This longing for money should go. Everyone should strive to develop good qualities in themselves. One should discard looking for jobs that give more and more money and also such acts that bring about diseases. People should wholeheartedly strive to live a life of peace and contentment.  There is every chance that bhakti and puja are also done for obtaining money and other comforts of life. One may develop the desire to see if the puja is appreciated by others or even if one’s knowledge in the sastras is appreciated. We have to be very careful about these things. Ego, which is the root cause of all evil, should be discarded. In the absence of ego, one can live happily and peacefully and also gain the benefits by performing all tasks as an offering to the almighty. This will ensure the welfare of the world too.

In the name of ‘Modern Life’, we are all the time, bound by our desires. It is indeed sad to note that this has led to us rejecting many of the good practices. Many westerners who have been leading ‘Modern’ lives have realized that the path followed by them does not help them lead a fulfilled life, and have now turned towards our path of Vedanta, Bhakti etc. Many more desire to do so. Sadly, we have ignored the fabulous treasure handed down to us since ancient times and have gone after a way of life discarded by the westerners.

The root cause of all these problems is the importance given to money.  At least from now onwards, the desire for money should go. One should strive to develop good qualities. Only then will we gain the benefit of our present birth and be of use to the world at large.



Categories: Deivathin Kural

Tags:

3 replies

  1. Now the girls and their parents want to know fist what is the monthly earnings of the bridegroom before fixing the marriage even though there are other very good qualifications. the girls and their parents nowadays have forgotten that the bride should have been trained to live within earnings and save rather than spending money unnecessarily. Happiness in married life does not depend on money but on mutual understanding and
    cooperation.
    In the past before 1980’s, the character and the household of the groom were more of a deciding factor than the wealth and earning of the groom. If we take our vaidikas, many of them led a life of stringency but allowed their children to grow and study and earn sufficiently to lead a reasonable good life. If you see vaidikas nowadays, they run a happy family with sufficient earnings and independence, which Mahaperiava vidsualised and wanted more brahmins to take up Veda Vidyabhyasa. Now people n America are tryng to learn vedas but it will not be as effective as training under a regulated teacher who is well established in Anushtanas as prescribed in Shastraas.
    Will those devotees claiming to be followers of Mahaperiava follow the Mahaperiyava’s advise above to choose the grooms for their daughters for their character and reasonable earnings to live a balanced comfortable life. The person who is earning a big five or six figure income may become insolvent in no time and a person who is earning a reasonable income may become a rich man in course of time without leaving the prescribed anushtanams. Thus various eligible girls lose or are denied the pleasure and happiness of married life at the proper age, by the misconception of the parents as well as of the girls that big money will give happiness. Big money may give material comforts and spending lavishly, but it cannot give inner happiness at any cost.
    Earlier girls’ parents used to come in search of the grooms ;but now reverse is the case and girls demand much more and divorces have become a normal phenomena within a short period of marriage. Girls want groom with educational qualifications of grooms to be higher than theirs. It is a non-understandable factor how educational level will lead to a happy life rather mutual understanding and cooperation. this is the misconception generated by the half cooked modern education, away from the family. The modern girls do not know good cooking ad decent behavior also and respect to elders, which are essential for a happy living.

    How and when people will realise this! How many people form India in America earning lot of money are really happy mentally and spiritually.

    • Sir, Namaskaram
      Your observation that ‘the character of the groom’ was the deciding factor is 100% true.
      But why blame the girls and their parents alone ?
      What about the boys and their parents ?
      Why single-out girls ‘for indecent behaviour’ as if the boys are a paragon of virtue.
      This type of Male-superiority is the real downfall of Brahmin community.

      Another point is that we (including the most orthodox Brahmins) tried to avoid ‘girl-child’ to the extent possible.
      We always prayed for ‘Puthra-Santhaanam’.
      I have never seen any man praying for ‘Puthri-Santhanaam’.
      Result is the ‘female-population’ has declined.
      When a commodity is scarce, automatically the demand goes up and price rises.
      That’s what is happening now.
      The ‘Girl’ is now dictating the terms as the boys were doing earlier.
      What’s wrong in it?

      We have come a long way when ‘Women’ were confined to her home’.
      I have seen my mother mentally suffer (though she never complained) in the hands of these male-dominated society in the name of ‘orthodoxies’.
      Such things cannot be enforced now on my daughter or daughter, however orthodox I may be, and I don’t regret it also.
      Whether it is right or wrong, things have moved beyond our grasp.

      So lets make a resolve.
      Whether we beget a boy or a girl, lets bring them up on the ethical and moral standards laid down by Mahaperiyava.
      That is the only thing we can do as of now.
      I fully agree with you that contentment and inner-peace are inter-linked but that equally to all.

  2. I have read this message in the ‘Deivathin Kural’, but every time I read it is still refreshing.
    Such a simple and easy step to follow.
    The last two paragraph is the sum-up of the path laid out by Vedanta.
    Earning money is NOT a sin but avarice is a vice which needs to be shunned.
    Thanks for the timely share.

What do you think?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: