Happy Ganesh Chaturthi – Significance of Vinayagar

Lord Ganesa

Jaya Jaya Shankara Hara Hara Shankara – Wishing you all a Very Happy Ganesh Chaturthi on 17th! All 7 volumes of Deivathin Kural always starts with Vinayaga Perumaan. Here is the very first chapter from Volume 1 on Lord Maha Ganapathy; the key take away from this chapter being how reciting Vinayagar Agaval gives us Parama Gnanam. Given the link to Vinayagar Agaval by MS Amma. Sri Periyava has a special corner for Lord Ganesha which is very well evident on reading these chapters. It is even mentioned in one of the chapters that doing Ganapathy upaasana alone is enough to take care of our Janma; such is the power of Maha Ganapathy!! Let us pray to Maha Ganapathy on this auspicious day to give us Bhakthi, Gnana, Vairagyam and remove any obstacles that may deter us from achieving those. Ganapati Bappa Morya!!! Ram Ram.


விநாயகர்

தமிழ் நாட்டின் தனிப்பட்ட சிறப்பு எங்கு பார்த்தாலும் பிள்ளையார் கோயில்கள் இருப்பதேயாகும். “கோயில்” என்று பெயர் வைத்து விமானமும் கூரையும் போட்டுக் கட்டிடம் எழுப்ப வேண்டும் என்பதுகூட இல்லாமல், அரச மரத்தடிகளிலேகூட வானம் பார்க்க அமர்ந்திருக்கும் ஸ்வாமி நமது பிள்ளையார். தெருவுக்குத் தெரு ஒரு பிள்ளையார் கோயில், நதிக் கரைகளிலெல்லாம் பிள்ளையார், மரத்தடிகளில் பிள்ளையார் என்றிப்படி இந்தத் தமிழ் தேசம் முழுவதும் அவர் வேறெந்த ஸ்வாமிக்கும் இல்லாத அளவுக்கு இடம் கொண்டு அருள் பாலித்து வருகிறார். அவரைப் “பிள்ளையார்” என்றே அன்போடு கூறுவது நம் தமிழ்நாட்டுக்கே உரிய வழக்கம். சர்வலோக மாதா பிதாக்களாகிய பார்வதி பரமேசுவரர்களின் ஜேஷ்ட புத்திரர் அவர். “பிள்ளை” என்றால் அவரைத்தான் முதலில் சொல்ல வேண்டும். வெறுமே “பிள்ளை” என்று சொல்லக்கூடாது என்பதால் மரியாதையாகப் “பிள்ளையார்” என்று சொல்வது தமிழ்நாட்டுச் சிறப்பு.

“குமாரன்” என்றால் “பிள்ளை” என்றே அர்த்தம். பாரததேசம் முழுவதிலும் குமாரன், குமாரஸ்வாமி என்றால் பார்வதி பரமேசுவரர்களின் இளைய பிள்ளையாகிய சுப்பிரமணியரையே குறிப்பிடும். தமிழிலும் “குமரக் கடவுள்” என்கிறோம். ஆனால், அவரைக் “குமரனார்” என்பதில்லை; “குமரன்” என்றுதான் சொல்வார்கள். மூத்த பிள்ளைக்கே மரியாதை தோன்றப் பிள்ளையார் என்று பெயர் தந்திருக்கிறோம்.
முதல் பிள்ளை இவர்; குழந்தை ஸ்வாமி. ஆனாலும் இவரே எல்லாவற்றுக்கும் ஆதியில் இருந்தவர். பிரணவம்தான் எல்லாவற்றுக்கும் முதல். பிரணவத்திலிருந்துதான் சகல பிரபஞ்சமும் ஜீவராசிகளும் தோன்றின. அந்தப் பிரணவத்தின் ஸ்வரூபமே பிள்ளையார். அவரது ஆனைமுகம், வளைந்த தும்பிக்கை இவற்றைச் சேர்த்துப் பார்த்தால் பிரணவத்தின் வடிவமாகவே தோன்றும்.

குழந்தையாக இருந்துகொண்டே ஆதிமுதலின் தோற்றமாக இருக்கிற பிள்ளையார் குழந்தைபோல் தோன்றினாலும், பக்தர்களை ஒரேயடியாகத் கைதூக்கி உயர்த்தி விடுவதிலும் முதல்வராக இருக்கிறார். ஒளவைப் பாட்டி ஒருத்தியின் உதாரணமே போதும். ஒளவையார் பெரிய கணபதி உபாஸகி. பிரணவ ஸ்வரூபியான விநாயகரைப் புருவமத்தியில் தியானித்துக் கொண்டு, ஒளவையார் யோக சாஸ்திரம் முழுவதையும் அடக்கியதான “விநாயகர் அகவலை”ப் பாடியிருக்கிறாள். அதைப் பாராயணம் செய்தால் பரமஞானம் உண்டாகும். இந்த ஒளவையாரைப் பற்றி ஒரு கதை உண்டு. சுந்தரமூர்த்தி ஸ்வாமிகளும் சேரமான் பெருமாள் நாயனாரும் கைலாசத்துக்குப் புறப்பட்டார்கள். அவர்கள் ஒளவையாரையும் உடன் அழைத்துப் போக எண்ணினார்கள். அப்போது ஒளவை விக்நேசுவரருக்குப் பூஜை பண்ணிக் கொண்டிருந்தாள். சீக்கிரம் பூஜையை முடித்துத் தங்களுடன் கைலாசத்துக்கு வருமாறு சுந்தரமூர்த்தியும் சேரமானும் அவளை அவசரப்படுத்தி அழைத்தார்கள். அவளோ, “நீங்கள் போகிறபடி போங்கள். உங்களுக்காக நான் என் பூஜையை வேகப்படுத்த மாட்டேன். விநாயக பூஜையே எனக்குக் கைலாசம்” என்று சொல்லி விட்டாள். அவர்கள் அப்படியே கிளம்பி விட்டார்கள். ஒளவை சாங்கோபாங்கமாகப் பூஜை செய்து முடித்தாள். முடிவில் பிள்ளையார் பிரசன்னமாகி அவளை அப்படியே தம் துதிக்கையால் தூக்கி ஒரே வீச்சில் கைலாசத்தில் கொண்டு சேர்த்துவிட்டார்! அவளுக்குப் பிற்பாடுதான் சுந்தரமூர்த்தியும் சேரமான் பெருமாளும் கைலாசத்தை அடைந்தார்கள். அங்கே சேரமான் பெருமாள் திருக்கைலாய ஞான உலாவைப் பாடினார். இதை அருணகிரிநாதர் திருப்புகழில்,


ஆதரம் பயில் ஆரூரர் தோழமை

சேர்தல் கொண்டவரோடே முனாளினில்

ஆடல் வெம்பரி மீதேறி மா கயிலையிலேகி

ஆதி அந்த உலா ஆசு பாடிய

சேரர்….

என்பதில் சொல்லாமல் சொல்கிறார். “அப்படிப்பட்ட சேரர் ஆண்ட கொங்கு தேசத்தில் உள்ள பழனியில் இருக்கிற பெருமாளே” என்று பழனியாண்டவனைப் பாடுகிறார். சுந்தரரும், சேரமான் பெருமாள் நாயனாரும் கைலாசம் சேர்ந்ததற்கு இப்படி குமாரஸ்வாமியின் சம்பந்தத்தை உண்டாக்குகிறார். மூத்த குமாரரான பிள்ளையாருக்கோ ஏற்கனேவே அந்த சம்பவத்தில் சம்பந்தம் இருக்கிறது. அந்த இரண்டு பேருக்கும் முன்னதாக, ஒரு சொடக்குப் போடுகிற நாழிகைக்குள் அவர் ஒளவைப் பாட்டியைக் கைலாசத்தில் சேர்த்துவிட்டார். பெரிய அநுக்கிரகத்தை அநாயாசமாகச் செய்கிற ஸ்வாமி விக்நேசுவரர்.



Categories: Announcements, Deivathin Kural, Upanyasam

Tags: ,

10 replies

  1. ரொம்ப நாளா நேக்கு ஒரு சந்தேகம் இருக்கு! மீனாஷிக்கும், முருகனுக்கும் பிள்ளை தமிழ் பாடிருக்காமாதிரி எம் ’’குழந்தை ஸ்வாமி’’க்கு பிள்ளை தமிழ் பாடி இருக்காளா?!

  2. Sent from Yahoo Mail on Android

  3. HARA HARA SANKARA, JAYA JAYA SANKARA SERI KANCHI SANKARA, SERI KAMACHI SANKARA SARANAM, SERI SARASWATHI CHANDERASEKARYA SARANAM

  4. MahaPeriyava Charanam Saranam

    Vinyaghar Agaval Pilliyar is in Thirukoilur, which is 35 kms from Villupuram on the banks of South Penniyar. Such a divine place, anyone who wants to go to Kailash should visit Him and He makes the journey very easy.He is the one who took Avaiyar to Kailash quickly. That is where Ulghalandha Perumal only 3 Alwars did Pasuram for Perumal only in Tirukoilur and no other 108 Dhivya Desham. Sivan also Verrateswarar, Ashta Eight this is one of them 64 Bhiravas, 8 of them are transformed here and also Vashthu Poorushan raised from here (birth place of Vasthu Poorushan)

  5. “பெரிய அநுக்கிரகத்தை அநாயாசமாகச் செய்கிற ஸ்வாமி விக்நேசுவரர்” || Om Sri Mahaganapataye Nama: ||

  6. Namaskaram.

  7. 🙏🏼Namaskaram! Heartfelt thanks for the detailed translation.
    Wishing you,yours and all the readers A VERY SHUBHA GANESH CHATURTHI!!!!!

  8. English Translation – Sincere apologies for any typos or mistakes. Ram Ram

    Tamizh Nadu has a special significance where we see Pillayar (Vinayagar) temples every where. There is no need to even build a “Temple”, the Lord resides under Arasa Maram Tree (Bodhi Satva Tree) with no roof looking at the sky. The Lord resides in every street, banks of rivers/pond, under trees, which is very unique to Tamizh Nadu and is present in much large numbers than other gods. In Tamizh Nadu we call him as ‘Pillaiyar’ with love. Pillayar is the favorite son of universal parents Parvathi Parameswara. When we say “Pillai” he is very first “Pillai” (Son). To be more respectful we call him as “Pillaiyar”.

    “Kumaaran” means “Son” as well. In Bharatha Desam, ‘Kumaaran’, ‘Kumaara Swami’ means refers to Parvathi Parameswara’s younger son Lord Subramanya Swami. In Tamizh we call him as “Kumara Kadavul”. We do not call him as “Kumaranaar” as “Pillaiyaar”. We just call him “Kumaran”. This shows the respect we give for the elder brother “Pillaiyar”. (Lord Ganapathy) Pillaiyar is the first son and is the Baby Swami, but he is the Aadhi (first) for everything right from creation. Pranavam (Om) is the first of everything.

    The entire universe and Jeevas was created from Pranavam. Pilliayar is ‘Pranava Swaroopa’. If you look together his elephant face, curved trunk (Valamburi, curved trunk on the right side) it will be in the form of Pranavam (Om) itself.

    Even though Pillaiyar looks like a baby or a small child, the same baby is the first one to uplift the Bhakthas. Matha Avvaiyar’s example is enough to show this. Matha Avvaiyar is a great Ganapthi Upaasagi (devotee). She meditates on Pranava Swaroobi Pillayar (Om) within her two eyebrows and gave us a storthram called “Vinaayagar Agaval”, that contains the entire Yoga Sastra. Reciting that will give us Parama Gnanam (Enlightenment). There is a story about Matha Avvaiyar.

    Once Sundaramurthy Swamigal (the famous Nayanmar) and Seramaan Perumal Nayanar (his friend) started to Kailash. They also wanted Matha Avvaiyar to accompany them. Matha was doing Vigneswara Puja at that time. They asker her to finish the Puja fast and accompany them to Kailaash quickly. Matha Avvaiyar refused and asked them to go in their way as she cannot expedite the Puja for them and said Vinayaka Puja is Kailash for her. They also went on their way. Matha did Vinayaka Puja her at her own pace and completed as she desired to. After she completed, Vinayagar appeared in front of her, took her in his trunks and dropped her off in Kailash in one swift moment! Sundaramurthy Swamigal and and Seramaan Perumal Nayanar only reached Kailash after her. It is in this Kailash Seramaan Perumal sang ‘Thirukailaya Ulaa’ as mentioned in the Sthothram mentioned in the above post. Arunagiri Nathar (famous Lord Subramanya devotee) in his ‘Thirupugazh’ gives a connection to this incident to Lord Subramanya Swami for Sundaramurthy Swamigal and and Seramaan Perumal Nayanar reaching Kailash. However, Vinayagar the elder one has already a connection in this incident since within a second he had Matha Avvaiyar in Kailash. Lord Vigneswara showers his big grace very effortlessly.

  9. The article on Pillaiyar is very good and elucidative!
    We learn about Maha Ganapathy in very informative and educative manner!
    Happy Vinayakar Chathurthi to all devotees!
    Hara Hara Sankara Jaya jaya Sankara!

Leave a Reply

%d bloggers like this: