Vibuthi, Thiruman Mahima

Periyava_Dakshinamurthi
J
aya Jaya Shankara Hara Hara Shankara – Very beautiful explanation by Sri Periyava on the significance of Vibuthi and Naamam (Thiruman) and why we should wear it. It gives us all Aishwaryam and acts as invaluable Raksha (Sheild). It constantly reminds us the transient nature of the world and our life. Sri Periyava also mentions about the source where we get the Vibuthi from; Gho Matha. The significance of Cow dung and its power of being a strong anti-pollutant is explained here. We need to ensure we get pure Vibuthi (mostly the one’s we get from shops are not authentic). To start with, we can get pure Vibuthi from our Sri Madam. Of course, there are many other places where we can get them as well. Let us follow the footsteps of our Periyava and wear Vibuthi all the time. (Source-Deivathin Kural – Vol 1 ) Ram Ram.

“விறகுக் கட்டையை அக்னியானது பஸ்பமாக்குவது போல், ஞானம் என்கிற அக்னி எல்லாக் கருமங்களையும் பஸ்பமாக்குகிறது” என்று பகவத் கீதையில் பகவான் கிருஷ்ணன் அர்ஜுனனுக்கு உபதேசிக்கிறார். பஸ்பமாகிய விபூதி, இவ்விதம் கர்மங்களை எரிந்தபின் நிற்கும் ஞானத்துக்கே அடையாளமாகும்.

‘விபூதி பூதிரைச்வர்யம்’ எனறு “அமர கோச”த்தில் உள்ளது. அதாவது, விபூதி என்பதும், ஐச்வர்யம் என்பதும் ஒரே பொருள் தரும்.

எந்தப் பொருளையும் தீயிலிட்டால் முதலில் அது கறுப்பாக ஆகும். பிறகு இன்னும் அக்னிபுடம் போட்டால் நீற்றுப் போகும்! சுத்த வெளுப்பாக ஆகிவிடும். அப்புறம் தீயில் போட்டால் அது மாறாது. அதுவே முடிவான நிலை. இப்படி நீற்றுப்போனதே திருநீறு. நீறு பஸ்மம் எனப்படும். ஈசுவரன் மஹா பஸ்பம். எல்லாம் அழிந்த பின்னும் இவற்றை அழித்து விட்டு எஞ்சி நிற்கிற, அழியாத சத்யமான மஹா பஸ்மம் அவன். பஸ்மமாக நீற்று வெளுத்துப்போனதற்கு முந்திய மாறுதல் கறுப்பு. அதுதான் கரி. நிலக்கரிதான் இவ்வுலக ஐச்வரியத்தில் இக்காலத்தில் முதலிடம் பெற்றுள்ளது.

ரொம்பவும் விலைமதிப்பான வைரமும் அதுதான். இந்தக் கரியாக மாறிய பொருளைவிட, மிகவும் உயர்ந்தது நீற்றுப்போன திருநீறு. திருநீற்றுக்கு மேலான பொருளே கிடையாது.

பல வர்ணங்களைக்கொண்ட பொருட்களைக் காண்கிறோம். ஆனால், இந்த வர்ணங்களெல்லாம் வஸ்துவை எரித்தபின் மாறிவிடுகின்றன. எல்லாம் கடைசியில் வெளுத்துப் போய்விடும். நாம் ‘சாயம் வெளுத்துப் போய்விட்டது’ என்கிறோம். சாயம் என்பது வேஷம். வேஷம் போனபின் இருப்பதே மெய். மெய்யான ஆத்மாவின் தூய்மைக்குப் பெரிய அடையாளமாக இருப்பது விபூதியான். இதை இந்தப் பொய்யான மெய் (தேகம்) முழுவதிலும் பூசிக்கொள்ள வேண்டும். எல்லாம் எரிந்தபின் எஞ்சி நிற்பது விபூதியின் வெண்மை ஒன்றுதான். மற்ற சாயமெல்லாம் பொய்; வெண்மையை உண்மை.

ஞானம் என்னும் தீ மூண்டபின், காரியங்கள் எல்லாம் பஸ்பமாகி விடும் என்று ஸ்ரீகிருஷ்ண பரமாத்மா உபதேசித்ததில், ‘பஸ்மமாகிவிடும்’ என்றால் எல்லாம் அழிந்து, புத்தர் சொன்னமாதிரி சூன்யமாகிவிடும் என்று அர்த்தமில்லை. விறகுக் கட்டைகள் தீயில் எரிந்து போனபின் எல்லாமே சூன்யமாகி விடவில்லை.; அப்போது எஞ்சி நிற்பது நீறு. அவ்வாறே ஞானம் என்றும் தீயில் கர்மாக்கள் யாவும் எஞ்சி நிற்கும்; மிகுந்து நிற்பதே ‘மகா பஸ்ம’மான பரமாத்மா.

திருத்தொண்டத் தொகையில் சுந்தரமூர்த்தி நாயனார் “முழுநீறு பூசிய முனிவர்க்கும் அடியேன்” என்று பாடினார்.

விபூதியைத் தேகம் முழுவதும் பூசிக்கொள்ள வேண்டும். விபூதியைத் தரித்துக் கொள்வதினால் ஸகல ஐஸ்வரியங்களையும் அடையலாம். பெரும்பாலான மக்கள் விபூதியை அணிகிறார்கள். திருநீறு என்பதே சாதாரண மக்களால் துன்னூறு, துன்னூறு எனப்படுகிறது. கோயிலுக்குப் போனாலும் ஏதாவது பீடாபரிகாரமாக வேண்டுமானாலும், “துன்னூறு கொடுங்கள் என்று மக்கள் கேட்பதை நாம் சகஜமாகப் பார்க்கிறோம். பூத, பிரேத, பைசாச சேஷ்டைகளிலிருந்து காப்பாற்றும் பெரிய ரக்ஷையாக இருப்பது விபூதியே.

வைஷ்ணவர்கள் திருமண் இடுவார்கள். துளசிச் செடியின் அடியில் உள்ள மண்ணை இட்டுக் கொள்வது வழக்கம்.

மண்ணை இட்டுக் கொள்வதும், திருநீற்றை இட்டுக் கொள்வதும் நமக்கு உயர்ந்த தத்துவத்தையே விளக்குகின்றன. மன்னனும் மாசறக் கற்றோனும் பிடி சாம்பலாகி விடுகிறார்கள். நாம் கடைசியில் சாம்பலாகத்தான் போகிறோம். இந்த வாழ்க்கை மயமானது என்பதை விபூதி உணர்த்துகிறது. மண்ணிலே பிறந்த நாம் மண்ணிலேதான் மடியப் போகிறோம். மண்ணிலே பிறந்த மரம் கடைசியில் மட்கி அதே மண்ணோடு மண்ணாகத்தானே ஆகிறது. நம்மை முடிவில் அடக்கிக் கொள்ளப்போகிற தத்துவம் அதுதான், இதை ஞாபகப் படுத்திக் கொள்ளவே நம்மில் சிலர் திருமண் அணிகிறோம். ஸ்ரீரங்கத்தில் ம்ருத் ஸங்க்ரஹணம் செய்யும்போது வில்வ விருஷ மண்ணை எடுக்கிறார்கள்.

வில்வம் லக்ஷ்மி வசிக்குமிடம். பசுவும் லக்ஷ்மியின் வாச ஸ்தானம். விபூதி, பசுவின் சாணத்தை அக்கினியிலிட்டு பஸ்மமாக்குவதிலிருந்து உண்டாகிறது. பசுவின் சானம் எல்லாத் துர்நாற்றங்களையும் போக்க உதவுகிறது. மண்ணெண்ணையைக் காட்டிலும் அதிகத் துற்நாற்றம் உள்ள வஸ்து இல்லை எனலாம். அந்த துர்க்கந்தத்தைப் போக்கக்கூட பசுவின் சாணத்தை உபயோகிக்கிறோம். நமது உடல் பல துர்க்கந்தங்களை உடையது. இந்த உடலைச் சுத்தப்படுத்தி, இதனுள் உள்ள ஆத்மாவையும் பரிசுத்தப்படுத்த வல்லது பஸ்மமாகிய திருநீறு. மஹா பஸ்பமான பரமாத்மாவும் விபூதி என்னும் பஸ்மமும் ஒன்றானபடியால் விபூதியை அணிவதனால் ஈச்வர சாக்ஷாத்காரம் ஏற்படும்.

 

நாம் ஒவ்வொருவரும் குலாசாரத்தை அனுசரித்து திருநீற்றையோ திருமண்ணையோ இடவேண்டும். திருமண் இடுவதற்கு, ‘நாமம் போடுவது’ என்று பெயர். மகாவிஷ்ணுவுக்கு கேசவ, நாராயண, மாதவ, கோவிந்த, விஷ்ணு, மதுசூதன, திரிவிக்ரம, வாமன, ஸ்ரீதர, ஹ்ருஷீகேச, பத்மநாப, தாமோதர என்று பன்னிரண்டு நாமங்கள் முக்கியம். இந்த துவாதச நாமங்களைச் சொல்லிப் பன்னிரண்டு இடங்களில் திருநாமங்களை இட்டுக் கொள்வார்கள். இப்படி பகவந் நாமத்தைச் சொல்லி போட்டுக் கொள்வதாலேயே ‘நாமம் போடுவது’ என்று பெயர் வந்துவிட்டது.

திருநீறு, திருமண் இவற்றைத் தரி்ப்பது பரமாத்ம ஸ்வரூபத்தின் உண்மையையும், உலகில் உள்ள பொருள்களின் அநித்தியமான நிலையையும் நினைவூட்டுகிறது.



Categories: Deivathin Kural, Upanyasam

Tags:

6 replies

  1. Hara Hara Shankara, Jaya Jaya Shankara! Onm Namo NaaraayaNaaya! Maha Periyava ThiruvadigaLe CharaNam

  2. Can you also please specify the places where we get pure vibudhi in addition to Sri Madam.

    Thanks
    Viji

  3. I recently come across this website. Please go through it and we get pure vibuthi in various places of Tamilnadu. Contact information is given in the website. I bought couple of bottles yesterday.

    For Vibhuti & Varatti: http://www.goseva.net/vibhuticontact.aspx

    More info on Ghosala: http://www.goseva.net/default.aspx

  4. English Translation – Sincere apologies for any mistakes or typos. Ram Ram

    Vibuthi Thiruman Mahima

    “Just like Firewood is burnt by ashes, Gnana (Enlightenment) Agni destroys all karms”. This is what Lord Shri Krishna tells Arjuna in Srimad Bhagawad Gita. The Bhasma Viboothi still stands even after
    destroying all karms which signifies Gnana.

    ‘Viboothi Boothiraisvaryam’ is what Amara Kosam says. (A famous book written by Shri. Amarasiman belonging to Jain religion). Viboothi and Aiyswaryam (prosperity) sa the same thing.

    Anything we put in fire first becomes black. If you keep burning if further it becomes greyish and becomes pure white. If you burn it again the color won’t change at all. That is THE END STATE. This is what is Thriruneeru or Vibuthi. Vibuthi is called Bhasma. Iswaran is Maha Basmam. Even after everthing is destroyed, the destroyer stands still as the supreme truth and is the Maha Bhasma. Even before the vibuthi becomes white it is black in color. That is Coal. Coal is considered very precious and prosperous and is the no 1 in the world.

    Diamond which is extremely precious is nothing but coal. Vibuthi is much more higher than this coal. THERE IS NO OTHER THING GREATER THAN VIBUTHI.

    We see things of many colors, but the colors change when we burn that thing. Everything become white. We say ‘Saayam Veluthu Pochu’ (the colored version is gone). Color means to put on a disguise. Once the disguise is gone truth alone remains. The Athma is true and Vibuthi represents it. We should apply that truth to this disguised object, our body. After everything is burnt Vibuthi’s white color ones remains. All other colors are false. White is the truth.

    The saying of Sri Krishna Paramathma “When Gnana Agni starts burning all our karmas gets burned in those” does not everything destroys and it is like Soonya (Emptiness) like Sri Buddha propagated. Just like the fire woods get burnt it is not as if nothing remains. What remains is the truth (Vibuthi). Same way in Gnana Agni all our karmas are burnt and the left over is ‘Maha Basmam’ Paramaathma.

    In Thiruthonda Thogai Sri Sundaramoorthy Nayanar (one of the famous Nayanmar) sings he is a follower of whoever wears Vibuthi.

    We have to apply Vibuthi all over our body. We will get all Aiswaryams (Prosperity) because of this. Majority of people wear Vibuthi. Vibuthi is called by illiterate as Thunooru, Thunooru. When we go to a temple or for any Parikara Karma we commonly see people asking for ‘Thunooru’. Vibuthi is a BIG RAKSHA (Savior) for protecting us from evil forces and witches.

    Vaishnavaites apply Thiruman (Naamam using Sand/Clay). They take this from under the Thulasi plant and apply it.

    Wearing Vibuthi or Thriuman explains us the highest philosophy in life. The King and the learned scholar all will become a handful of ash one day. We all are going to be come ash one day. Our life is a mirage and temporary is what Vibuthi explains. We came from this land and going to pass away in this land which is what signifies the wearing of Thiruman. We keeping wearing those to constantly remember this truth. In Srirangam, when they do Mruth Sangranam they take the sand under Vilva tree (Bilva tree).

    Vilavam is the abode of Goddess Lakshmi. Mother Cow is also the abode of Goddess Lakshmi. We take cow dung dry it, put it in fire and get Vibuthi of out it. COW DUNG CAN DESTROY ALL THE FOUL SMELL AND IS A STRONG ANTI POLLUTANT. Kerosene oil has extreme foul smell. EVEN THAT FOUL SMELL IS DESTROYED BY COW DUNG. Our body has many foul smelling elements. To cleans those and also the Athma inside it Vibuthi is used. Since Vibuthi is same as Maha Bhasma Paramathma wearing Viboothi gives us ‘Iswara’ enlightenment.

    Based on our family tradition, we should wear Vibuthi or Thiruman. Wearing Thiruman is called as ‘Wearing Naamam’. Lord Mahavishnu has two important naamas. ‘Kesava, Narayana, Madhava, Govinda, Vishnu, Madhusoodhana, Thiruvikrama, Vaamana, Sridhara, Hrusheekesa, Padmanabha, Damodhara’ are those Naamas. Vaishnavaites apply Thiruman chanting these 12 namas in 12 places in their body. It is called ‘Wearing Naama’ since they chanting of Bhagawan Nama and apply it in their body.

    Wearing Vibuthi or Thiruman signifies the truth of Paramatha Swaroopam and reminds us the transient nature of this world. Ram Ram

Leave a Reply

Discover more from Sage of Kanchi

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading